A A+ A++

Tysiące klientów w warmińsko-mazurskich placówkach ZUS

W poniedziałek, 4 maja, przywrócona została bezpośrednia obsługa klientów w placówkach ZUS. Pracownicy przy zachowaniu zasad bezpieczeństwa udzielali porad mieszkańcom regionu. 

Łącznie we wszystkich placówkach ZUS na Warmii i Mazurach obsłużono blisko 2 tysięcy osób. Aż 1347 klientów odnotował oddział ZUS w Olsztynie wraz z podległymi placówkami. W oddziale ZUS w Elblągu pracownicy przyjęli  577 osób. 

W poniedziałek sale obsługi klientów pracowały do godz. 18.00. 

– Obsługa była realizowana przy zachowaniu zasady odpowiedniego odstępu między oczekującymi klientami, czyli co najmniej 1,5 metra między osobami. Klienci byli wpuszczani pojedynczo, w zależności od dostępności stanowiska, na którym możliwe było załatwienie danej sprawy. Przypominaliśmy o tym, że przy stanowisku może znajdować się tylko jedna osoba, oczywiście z wyjątkiem osób towarzyszących osobom z niepełnosprawnością czy rodzica z dzieckiem-mówi Anna Ilukiewicz, regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa warmińsko-mazurskiego.

Jak podkreślają pracownicy ZUS na uwagę zasługuje fakt, że odwiedzający nasze placówki nie tylko stosowali się do wytycznych w zakresie bezpieczeństwa, w tym również posiadania środków ochrony osłaniające nos i usta, ale wykazywali dużą wyrozumiałość do zaistniałej sytuacji . 

Wszystkie placówki ZUS w województwie warmińsko-mazurskim obsłużyły 1924 osoby. Najwięcej osób przyszło zapytać o sprawy związane ze świadczeniami emerytalno-rentowymi, a następnie świadczeniami zasiłkowymi. Sporo klientów dopytywało o realizację wniosków dotyczących wsparcia w ramach tarczy antykryzowej.  Były też osoby, które zakładały profil PUE czy potwierdzały ePUAP. 

– Ze względu na bezpieczeństwo naszych klientów i pracowników prosimy, aby odwiedzać placówki ZUS tylko wtedy, kiedy jest to niezbędne.  We wszystkich placówkach ZUS nadal są skrzynki, do których można samodzielnie składać dokumenty, wnioski lub pisma, bez kontaktu z pracownikiem ZUS. Zachęcamy naszych klientów do składania dokumentów przez internet, za pośrednictwem Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS. To wygodne narzędzie do elektronicznego kontaktu z ZUS, w tym szczególnie do przekazywania wniosków w ramach tarczy antykryzysowej – dodaje rzeczniczka. 

(7.05.2020 inf.pras.)

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułCzęstochowskie24: „Jezus w Najświętszym Sakramencie i błogosławieństwo kapłańskie” – rozmowa z dk. Piotrem Sinkiewiczem
Następny artykułMiejski Ogród Botaniczny zaprasza do udziału w konkursie i wirtualnym spacerze