A A+ A++

Celem działań jest obniżenie kosztów funkcjonowania spółki i zapewnienie stabilności finansowej, która traci udziały w rynku i dlatego tymczasowy zarząd przewiduje zwolnić do 30 września br. do 30 proc. zatrudnionych w spółce, co może oznaczać, że do 4142 osób straci pracę. 

Dla 1250 pracowników PKP Cargo udało się znaleźć pracę w PKP Intercity i zapleczu tego przewoźnika, w PKP PLK i w Polregio.  

PKP Cargo zanotowała w pierwszym kwartale b.r. 118 mln zł strat. Raport za drugi kwartał spółka opublikuje na koniec września. Po pięciu miesiącach udział przewoźnika w pracy przewozowej zmalał do 28,1 proc. z niemal 60 proc. w 2013 roku. Kolejne miejsca zajęły Lotos Kolej (11,8 proc.), PKP LHS (6,1 proc.) i DB Cargo Polska (4,9 proc.). 

PKP Cargo ma najgorsze wskaźniki przychodu na zatrudnionego. W 2023 roku wyniósł on 275,5 tys. zł i był niemal dwukrotnie mniejszy niż w DB Cargo Polska (569 tys. zł). Czyli dla wytworzenia przychodu w wysokość miliona złotych PKP Cargo potrzebuje czterech osób, gdy konkurent tylko dwóch. 

Czytaj więcej

Problemem branży, a szczególnie jej lidera, jest malejące zapotrzebowanie na przewozy węgla. Z danych GUS wynika, że w 2022 roku koleje przetransportowały 85,9 mln ton węgla kamiennego i brunatnego, zaś w 2014 roku niemal 92,5 mln ton. 

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułZwrot w sprawie immunitetu Romanowskiego. Jest odpowiedź Rady Europy na jego skargę
Następny artykułBlisko pół miliona zł dla Gminy Rzezawa z rządowego funduszu rozwoju dróg