A A+ A++

Przedszkolaki z grypy ,,Misie” miały zajęcia w ramach TYGODNIA ROSYJSKIEGO . Pierwszym zadaniem było kupienie w kasie biletu na podróż i wklejenie go do paszportu, utrwalając przy tym zwroty grzecznościowe i słownictwo.

Dzieci poznały charakterystyczny, dla klimatu syberyjskiego, ubiór (ciepłą czapkę i odpowiednie futerka). Wysłuchały Hymnu Narodowego Rosji, poznały sylwetkę prezydenta  kraju, godło, flagę, którą pokolorowały odpowiednimi kolorami.

Miały możliwość pobawienia się rosyjskimi zabawkami-matrioszkami, które jak się okazało, stanowiły malutkie wyzwanie, gdy trzeba było je złożyć.

Następnego dnia, dzieci poznały stolicę oraz zabytki Rosji (Cerkiew Wasyla Błogosławionego, Kreml, Mauzoleum Lenina, Plac Czerwony, Uniwersytet im. Łomonosowa, Ministerstwo Spraw Zagranicznych, Sobór Chrystusa Zbawiciela, ulicę Arbat).

Kolejny dzień poświęcony był kulinariom charakterystycznym dla tego kraju. Przedszkolaki samodzielnie wykonały Syrniki -placuszki z twarogu i kaszy manny.

,,Misie” oglądały bajki rosyjskie- Maszę i Niedźwiedzia oraz Wilka i Zająca. Kolorowały obrazki z tymi postaciami. Tańczyły także do różnych utworów z tego kraju.

Przedszkolaki uczyły się liczyć w języku rosyjskim oraz poznały podstawowe zwroty.

Atrakcjom nie było końca. Sadząc po minach dzieci-tydzień był udany!! Przedszkolaki jednogłośnie stwierdziły, że czekają na kolejne podróże.

                                                                                              Joanna Kołowrocka-Kot

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułPoseł Porozumienia: Uratowane życie jest więcej warte niż trauma rodziców
Następny artykułKoronawirus – raport dnia (poniedziałek, 1 lutego)