Studio Firaxis Games pokazało rozgrywkę w epoce odkryć na nowym, obszernym materiale z Sid Meier’s Civilization 7.
Źródło fot. Firaxis Games / Take Two Interactive.
i
Twórcy Sid Meier’s Civilization 7 zdradzili sporo nowych informacji, przede wszystkim na temat epoki odkryć. W trakcie ponad 2,5-godzinnej transmisji studio Firaxis Games omówiło rozgrywkę w drugiej z trzech epok w nowej odsłonie kultowej serii strategii 4X.
Izabela i Hiszpania powracają w Civilization 7
Deweloperzy omówili m.in. kolejną powracają postać: Izabelę Kastylijską, stawiającą na ekonomiczną ekspansję oraz cuda (i niechętnie patrzącą na władców, którzy „kradną” te wiekopomne projekty). Szczegóły możecie poznać dzięki filmikowi udostępnionemu przez twórców w serwisie YouTube, w którym podsumowano najważniejsze informacje na temat (domyślnie) hiszpańskiej przywódczyni w Civilization VII.
O samej Hiszpanii – jej bonusach oraz unikalnych cechach, budynkach i jednostkach – więcej dowiecie się z artykułu opublikowanego na oficjalnej stronie Cywilizacji.
Twórcy potwierdzili mimochodem inną cywilizację: Meksyk, który będzie jedną z opcji w czasach współczesnych. Gracze wypatrzyli też informacje mogące sugerować, że również Hawaje powrócą w siódmej odsłonie cyklu (aczkolwiek na razie nie ma co do tego pewności), a do gry zmierza kilka nowych cudów oraz wielkich postaci (w tym Krzysztof Kolumb, Ferdynand Magellan oraz Hernan Cortez).
Cuda, miasta i miasteczka
Oczywiście najważniejsza była prezentacja rozgrywki, nie tylko w epoce odkryć. Ta otworzy przed graczami odległe lądy (Distant Lands), czyli po prostu wszystkie tereny znajdujące się poza skrawkiem lądu, nasz którym zaczynamy rozgrywkę. Na nich znajdziemy cenne zasoby i inne skarby, transportowane samodzielnie z pomocą unikalnej jednostki. Jednakże ta flota będzie mogła zostać przechwycona przez graczy, co zachęci do inwestycji w korsarzy i potyczki na morzu.
Zespół Firaxis Games wprowadził bowiem sporo zmian – od rozróżnienia miast i miasteczek przez ograniczenie czasu potrzebnego na zarządzanie osadami (te będą rozwijać się bez potrzeby ciągłego nadzoru) po wspomniane wcześniej budowanie cywilizacji „warstwami” (tj. na fundamentach poprzednich epok, zachowując lub odrzucając historyczne dziedzictwo). Zmiany dotknęły m.in systemy dystryktów i specjalistów (którzy zyskają zna znaczeniu).
Deweloperzy chcą też uniknąć frustracji związanej z cudami: wirtualny doradca będzie mógł poinformować gracza, czy inna napotkana cywilizacja również pracuje nad tym samym projektem. To ułatwi uniknięcie niemiłych niespodzianek, gdy niemal ukończony projekt zostaje anulowany, bo ktoś ukończył go przed naszą nacją.
Podobnych małych i dużych zmian jest znacznie więcej, włącznie z nowym systemem religii (aczkolwiek tu gracze nie są pewni, czy nie został on przesadnie uproszczony). Nadal czekamy na potwierdzenie wszystkich 31 cywilizacji oraz szczegółów ostatniej, współczesnej epoki rozgrywki.
Sid Meier’s Civilization VII zadebiutuje 11 lutego 2025 roku na PC, PS5 i XSX/S.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS