A A+ A++

W dobie trwającej pandemii koronawirusa i koniecznej izolacji domowej życie przeniosło się do internetu w niektórych przypadkach powodując obciążenie różnych stron czy serwerów z grami. Oblężenie przeżywają także serwisy z transmisjami na żywo w szczególności Twitch, któremu w ostatnim czasie przybyło aktywnych użytkowników. Według StreamLabs w minionych trzech miesiącach widzowie poświęcili ponad 3,1 miliarda godzin na oglądanie transmisji na należącej do Amazonu platformie, z czego w samym tylko marcu czas ten wyniósł 1,2 mld godzin. W porównaniu do analogicznego kwartału ubiegłego roku mamy do czynienia ze wzrostem wynoszącym 17 procent, a liczba powracających użytkowników wyniosła 19 procent. Co ciekawe zwiększyła się nie tylko widownia, ale także baza osób przeprowadzających relacje na żywo. W przypadku nowych kanałów wzrost to 33 procent. Niestety nie wiemy, w jaki dokładnie sposób oglądalność rozkłada się na wszystkie dostępne kanały. Oczywiście raczej bez większego zaskoczenia strona pozostaje dominującym rozwiązaniem służącym zarówno do uruchamiania transmisji, jak i ich oglądania odpowiadając w poprzednim kwartale za łącznie 65 procent wszystkich godzin poświęconych na tego typu rozgrywkę.

Według StreamLabs w minionych trzech miesiącach widzowie poświęcili ponad 3,1 miliarda godzin na oglądanie transmisji na Twitchu.

Drugie miejsce zajął YouTube Gaming z 1 mld godzin i 13-procentowym wzrostem liczby oglądających co daje 22 procent udziałów w rynku. Mimo wszystko dominacja Twitcha nie oznacza złych wiadomości dla pozostałych platform steramingowych. Przytoczony już YouTube Gaming czy Facebook osiągnęły lepsze rezultaty, jeśli chodzi o liczbę godzin niż w przeszłości. Bardziej poszkodowany wydaje się Mixer, aczkolwiek nawet on zwiększył liczbę unikalnych kanałów o 36 procent. Nie wiemy jak długo utrzyma się ten korzystny dla platform streamingowych trend, ale nie ulega wątpliwości, że potrwa to, co najmniej do momentu przejścia największej fali zakażeń COVID-19 oraz zniesienia nałożonych w poszczególnych krajach ograniczeń związanych z przemieszczaniem się i kwarantanną domową. Warto wspomnieć, że sam Twitch stara się umilić widzom czas organizując wraz ze Światową Organizacją Zdrowia specjalne wydarzenie. Wystartowało ono 30 marca i potrwa jeszcze niecały tydzień. Do udziału w Twitch Stream Aid zaproszono znane ze świata muzycznego gwiazdy oraz sportowców. W ramach wspólnego grania w Fortnite i UNO, a także występów muzycznych chcą oni dostarczyć fanom dodatkowej atrakcji.

Twitch i inne platformy streamerskie przyciągają tłumy widzów

Jeśli chodzi o gry to najwięcej godzin poświęcono na oglądanie Leagude of Legends (427,144,286 godzin) i tutaj niespodzianki większej nie ma, bo produkcja ta regularnie przyciąga niemałą ilość użytkowników. Tuż za nim znalazł się Fortnite (287,072,216 godzin) co może stanowić pewne zaskoczenie, ponieważ od pewnego okresu mówi się o topniejącej aktywności związanej z battle royale od Epic Games, które często na Twitchu przegrywa rywalizację o widzów z również darmowym i nowszym Call of Duty: Warzone. Jednak jak widzimy tytuł nadal trzyma się stosunkowo mocno. Ostatnia lokata na podium nie przypadła żadnej grze, tylko kategorii Rozmów (285,349,147 godzin), w ramach których prowadzący poświęcają czas na rozmaite pogadanki czy aktywności niezwiązane z gamingiem, czy pozostałymi kategoriami na stronie.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułKiedy skończy się epidemia w Polsce? Są trzy scenariusze i wiele zależy od nas
Następny artykułCzytelnik: “zatracają się w zagrożeniu covidowym”