Reklamy są nieodłączną częścią współczesnego internetu i jednym z głównych sposobów zarabiania na treściach zamieszczanych w witrynach internetowych. Może to przybierać różne formy – od niegroźnych banerów, czy linków w tekście, po irytujące wyskakujące okienka i głośne przerywniki filmowe. Coraz większa ilość materiałów marketingowych doprowadziła do powstania oprogramowania blokującego niechciany spam. Sporo witryn broni się jednak przed “adblockerami”, utrudniając, lub nawet blokując użytkownikom dostęp, jeśli nie zgadzają się na oglądanie reklam. Do tego grona dołącza teraz Twitch, który ogranicza rozdzielczość przesyłania strumieniowego do 480p dla osób z aktywnym blokerem reklam.
Twitch wprowadził funkcję przeciwdziałającą blokowaniu reklam. Osoby, które używają “adblockerów”, mogą oglądać streamy jedynie w 480p.
Aktywowanie popularnego uBlock Origin podczas oglądania streamingów na Twitch, skutkuje ograniczeniem jakości oglądanych materiałów, która spada z maksymalnego 1080p60 do zaledwie 480p. Zostało to potwierdzone przez wielu użytkowników platformy, co dowodzi, że jest to coś więcej, niż tylko usterka. Podczas gdy inne strony internetowe wprowadziły restrykcje dla blokerów reklam – takie jak całkowite ograniczenie dostępu lub po prostu żądanie umieszczenia witryny na białej liście – podejście Twitcha jest dość wyjątkowe.
Blokowanie reklam przez użytkowników to temat mocno dyskusyjny. Portale muszą na czymś w końcu zarabiać, jednak często materiałów promocyjnych jest zbyt wiele. Twitch spotkał się w przeszłości z krytyką za wdrożenie reklam wyświetlanych w trakcie transmisji. Użytkownicy znaleźli już oczywiście sposób nas obejście takiego rozwiązania, przeciwdziałającego blokowaniu reklam, dlatego tym bardziej interesujące będą dalsze działania Twitcha. Nie wiadomo, czy portal wprowadzi oficjalnie funkcję, którą już teraz użytkownicy są w stanie łatwo obejść.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS