A A+ A++

Turystyczne ciuchy motocyklowe

Turystyczny zestaw tekstylny – dla jednych są to wygodne motocyklowe ciuchy do latania po okolicy i na weekendowe wypady, dla innych jest to profesjonalna odzież, która powinna wytrzymać trudy wyprawy w głąb Azji, przez Afrykę czy dookoła świata.
Na szczęście turystyczne ciuchy motocyklowe są zazwyczaj na tyle wszechstronne i uniwersalne, że sprawdzą się i w jednych, i w drugich warunkach, przy każdej pogodzie i na każdym dystansie. Także w kwestii bezpieczeństwa niewiele można im zarzucić. Ciuchy turystyczne mają wiele zastosowań: da się w nich jeździć po szosie i bezdrożach, ale też zwiedzać lub wybrać się na pieszą wycieczkę, jeśli będzie ku temu okazja. Tym sposobem doszliśmy do określenia, które wyznacza zakres naszego testu. Otóż turystyczny zestaw tekstylny to kurtka i spodnie nadające się do dłuższych motocyklowych podróży, zapewniające ochronę przed wilgocią i zimnem w chłodne i dobrą wentylację w upalne dni. I to nawet przy niewielkich prędkościach, a więc i nikłym pędzie powietrza, czyli podczas jazdy terenowej, która potrafi wycisnąć z jeźdźca siódme poty.

Turystyczne ciuchy motocyklowe nie muszą kosztować majątku, ale często wraz z ceną idzie jakość.

Niektóre testowane komplety nie mają ocieplających podpinek. Jest to okoliczność, którą wyłączyliśmy z oceny. Powód: odmienne koncepcje przyjęte przez producentów. Można bowiem (i robi to wielu bikerów) zamiast podpinek używać odzieży funkcyjnej albo osobnych ociepleń, które oferują niektórzy producenci.
Z uwagi na potrzeby podróżników za istotną sprawę uznaliśmy liczbę i wielkość kieszeni. Za ważne uznaliśmy też wzmocnienia na łydkach, które przydają się podczas jazd na stojąco.
Z innych detali ucieszą się motocykliści jeżdżący na co dzień: szelki, kaptury, zdejmowane kołnierze, proste w obsłudze zapięcia na magnes – to wszystko bardzo ułatwia życie.
Wiele z zestawów, które przetestowaliśmy, sumiennie zapracowało w naszej ocenie na miano godnych polecenia, bo dzięki wyposażeniu i jakości zastosowanych materiałów stoją wyraźnie wyżej od budżetowych ciuchów, po które zwykle sięgają początkujący amatorzy motocyklowej turystyki. Ale to nie tylko sprawa cen. Ważne jest to, że za nieco większą kasę, którą – to prawda – trzeba wyłożyć za testowane egzemplarze, dostajesz towar, któremu niewiele można zarzucić. Co do subiektywnych ocen – cóż, każdy ma swój gust i preferencje, dlatego sam określ, czym dla ciebie jest przygoda i do tego dopasuj motocyklowy ubiór.

Zobacz także: Zwróć uwagę na te rzeczy wybierając turystyczne ciuchy motocyklowe

Tak testowaliśmy

Sprawdzenie motocyklowych ciuchów w krótkim czasie i w jak maksymalnie porównywalnych warunkach to poważne wyzwanie.

Opisane zestawy turystyczne testowaliśmy cztery tygodnie. Najpierw oceniliśmy je wzrokowo, wiele razy rozpięliśmy i zapięliśmy wszystko, co można było od- i zapiąć oraz sprawdziliśmy wyposażenie w ochraniacze. Następnym etapem była tygodniowa wyprawa do południowej Francji, gdzie pogoda zafundowała nam rozstrzał temperatur od +8 do +20°C, przelotne opady mokrego śniegu, ale i piękne słońce. Na wielokrotnych dojazdach na przełęcz de l’Espigoulier sprawdziliśmy ochronę przed warunkami atmosferycznymi oraz wentylację bez membrany i podszewki. Inne jazdy testowe wykazały, na ile praktyczne i uniwersalne są ciuchy. Redakcyjny garaż był miejscem testu na nieprzemakalność. Czas naszego testu był na tyle długi, że byliśmy w stanie stwierdzić takie słabe punkty, jak luźne szwy, odpadające guziki czy opornie pracujące zamki.
Ostatnim etapem testu była techniczna ocena ochraniaczy. Przeprowadziliśmy ją w laboratorium firmy Sas-Tec. Wszystkie protektory zmieściły się w normie, czasem nawet miały właściwości dużo lepsze od wymaganych. Trzeba jednak dodać, że nie wszystko było OK – stosowane tu i ówdzie wypełniacze z gąbki nie dają żadnej ochrony.

Nieprzemakalność zbadaliśmy w redakcyjnym garażu, a jakość ochraniaczy w profesjonalnym laboratorium firmy Sas-Tec.

Alpinestars
Andes Pro Drystar

Alpinestars Andes Pro Drystar
Gdzie kupisz: imready.eu
Ceny: kurtka 2149 zł, spodnie 849 zł
Rozmiary:
kurtka i spodnie S do 4XL
Kolory:
kurtka biało-czarno-czerwona, czarno-czerwona; spodnie biało-czarne, czarne
Membrana: Drystar (na stałe)
Podpinka termiczna: w zestawie
Masa: 4,56 kg (rozmiar L)
Kraj produkcji: Bangladesz
 
 minus Bardzo duża swoboda ruchów, a przy tym świetne dopasowanie, ochraniacze bardzo dobrze rozmieszczone, dobra ochrona przed wiatrem, bardzo dobra wentylacja (mimo niewypinanej membrany), szelki, przygotowanie pod airbag, przygotowanie pod ochraniacz klatki piersiowej, miły w dotyku materiał.

 minus W standardzie jedynie ochraniacze barków i łokci, niewielki zakres regulacji, w deszczu ciuchy nasiąkają, wiatr wciska się pod kołnierz.

WNIOSEK
Ten lekki zestaw można doposażyć w komplet ochraniaczy, a nawet w umieszczany wewnątrz airbag. Dopasowanie, swoboda ruchów i wyposażenie są OK.

NASZA OCENA  minus  minus  minus  minus 

Bering
Bronco

Bering Bronco
Gdzie kupisz: www.fc-moto.de
Ceny: kurtka 1774 zł, spodnie 1088 zł

Rozmiary:
kurtka i spodnie S do 4XL
Kolory:
kurtka i spodnie czarne, czarno-brązowe
Membrana: BW2 Tech 500 (wypinana)
Podpinka termiczna: w zestawie
Masa: 4,99 kg (rozmiar L)
Kraj produkcji: Chiny

 
 minus Dopasowanie i proporcje dobre, bardzo dobra ochrona przed wiatrem i kaprysami pogody, odpinany dodatkowy kołnierz, uchwyty dla pasażera w kieszeniach kurtki, idealnie leżące ochraniacze, dobra wentylacja, wiele regulacji (nawet długości spodni), niewiele, za to bardzo dużych kieszeni.

 minus Z podpinką i membraną nieco ograniczona swoboda ruchów, jeden nit poluzował się już podczas drugiej przymiarki, podszewka lekko zacina się w zamku błyskawicznym.

WNIOSEK
Bardzo dobry zestaw o atrakcyjnym stosunku ceny do jakości, który ponadto oferuje wiele sprytnych patentów i udogodnień. Fajny na co dzień.

NASZA OCENA  minus  minus  minus  minus 

Büse
Porto

Buse Porto
Gdzie kupisz: www.buse.com.pl
Ceny: kurtka 2339 zł, spodnie 1749 zł

Rozmiary: kurtka 48 do 64, spodnie 48 do 64 + wersje wydłużone, skrócone i zachodzące wyżej na brzuch.
Kolory: kurtka czarna, czarno-popielata, popielata; spodnie czarne, popielato-czarne
Membrana: Sympatex (w spodniach zewnętrznych i w zewnętrznej kurtce)
Podpinka termiczna: w zestawie (tylko kurtka)
Masa: 5,97 kg (rozmiar 50, komplet)
Kraj produkcji: Pakistan

 
 minus Dużo kieszeni, z kurtką zewnętrzną i bez niej zestaw bardzo elastyczny, przyjemny w dotyku, dobra wentylacja, bardzo dobrze izoluje, bardzo dobre wyposażenie w ochraniacze, które są dobrze rozmieszczone, kamizelkę ocieplającą można nosić osobno, dobre dopasowanie i duży zakres rozmiarów.

 minus Prawie brak dodatków, kurtka zewnętrzna zajmuje dość dużo miejsca w bagażu, podczas dłuższej jazdy w deszczu zestaw przemókł.

WNIOSEK
Największa zaleta: lekkość, której nie powstydziłyby się ciuchy sportowe. Z drugą warstwą jest elastyczniejszy niż niektóre inne zestawy, ponadto przekonuje dobrą izolacją. W bagażu warto mieć kombinezon przeciwdeszczowy.

NASZA OCENA  minus  minus  minus  minus   minus 

Difi
Sierra Nevada Edt Aerotex

Difi Sierra Nevada EDT Aerotex
Gdzie kupisz: difi.nl
Ceny: kurtka 1590 zł (350 euro) ,
spodnie 1135 zł (250 euro)
Rozmiary:
kurtka i spodnie S do 4XL
Kolory:
kurtka czarno-niebiesko-popielata, czarno-popielato-czerwona, czarno-żółto-popielata; spodnie czarne, popielato-czarne
Membrana: Aerotex (wyjmowana)
Podpinka termiczna: w zestawie
Masa: 3,98 kg (rozmiar L)
Kraj produkcji: Chiny
 

 minus Wiele kieszeni (choć są one za małe), dobra ochrona przed warunkami atmosferycznymi i dobra wentylacja, zapięcie na magnes na kołnierzu, ochraniacze dobrze leżą i nie uciskają, sportowy styl, stosunkowo tani, lekki.

 minus Swoboda ruchów i dopasowanie ledwie średnie, podszewka z meshu nie zapobiega lekkiemu pocenie się, takie sobie wyposażenie w ochraniacze, zbyt małe kieszenie, nie najlepszy wynik w teście na wodoszczelność, brak dodatków.

WNIOSEK
Mimo braków w zakresie komfortu i nie najwyższej noty w teście na nieprzemakalność, możemy go zarekomendować jako solidny ubiór na co dzień. Jego cechy użytkowe idą w parze z wyglądem.

NASZA OCENA  minus  minus  minus 

FLM
Reise Textil 2.0

FLM Reise 2.0
Gdzie kupisz: www.polo-motorrad.com
Ceny: kurtka 1817 zł (400 euro),
spodnie 1360 zł (300 euro)

Rozmiary:
kurtka M do 3XL, spodnie M do 4XL + wersje skrócone
Kolory:
kurtka brązowo-piaskowa, niebiesko-popielata, popielato-czarna; spodnie brązowo-piaskowe, popielato-czarne
Membrana: brak danych (wypinana)
Podpinka termiczna: w zestawie
Masa: 5,49 kg (rozmiar 52/54)
Kraj produkcji: Wietnam

 

 minus Bardzo dobra ochrona przed wiatrem i kaprysami pogody, dobra wentylacja, dużo sporych kieszeni, ochraniacze leżą dobrze, bardzo dobre dopasowanie spodni.

 minus Kurtka sprawia wrażenie zbyt obszernej, brak dodatków, podszewka z meshu nie zapobiega lekkiemu poceniu się, słabe wyposażenie w ochraniacze, przeciętna swoboda ruchów, skomplikowane mocowanie podszewki i membrany.

WNIOSEK
Jeśli zaakceptujesz, że zestaw turystyczny sprawia wrażenie obszernego, uznasz go za dobrego w podróży. Dużo kieszeni, dobra ochrona przed warunkami atmosferycznymi i świetna wentylacja kompensują niedomagania w zakresie komfortu.

NASZA OCENA  minus  minus  minus  minus 

Germot
Allround

Germot Allround
Gdzie kupisz: www.germot.de
Ceny: kurtka 1220 zł (270 euro),
spodnie 900 zł (200 euro)

Rozmiary:
kurtka S do 12XL, spodnie S do 8XL, rozmiary bardzo duże, długie i krótkie
Kolory:
kurtka czarna, jasnopopielato-żółta;
spodnie czarne
Membrana: Humax (wyjmowana)
Podpinka termiczna: brak
Masa: 4,66 kg (rozmiar 102)
Kraj produkcji: Pakistan

 

 minus Bardzo duży zakres rozmiarów, bardzo dobre dopasowanie, bardzo duża swoboda ruchów, niska cena, komplet ochraniaczy, lekki, solidna ochrona przed wiatrem i warunkami pogodowymi.

 minus Mocny nieprzyjemny zapach nowego zestawu, brak dodatków, niewiele kieszeni i są one małe, membrana stoi na drodze zamka błyskawicznego łączącego kurtkę ze spodniami, słaba wentylacja spodni, ochraniacze lubią się przesuwać.

WNIOSEK
Pochwały dla tego przeznaczonego głównie na szosy zestawu za dopasowanie, swobodę ruchów i komplet ochraniaczy. Na drugim biegunie niewielkie kieszenie i przeciętna wentylacja.

NASZA OCENA  minus  minus  minus

Held
Hakuna II/Matata II

Held Hakuna/Matata II
Gdzie kupisz: dobresklepymotocyklowe.pl
Ceny: kurtka 1699 zł, spodnie 1449 zł
Rozmiary:
kurtka S do 6XL, spodnie S do 6XL + wersje wydłużone i skrócone
Kolory:
kurtka czarno-popielata, popielato-pomarańczowo-czarna, popielato-czarna, popielato-niebiesko-czerwona; spodnie czarne, popielato-czarne
Membrana: brak danych (wyjmowana)
Podpinka termiczna: brak, zamawiana osobno
Masa: 5,01 kg (rozmiar L)
Kraj produkcji: Chiny
 

 minus Bardzo dobra wentylacja, dobra ochrona przed wiatrem, wiele regulacji, dużo kieszeni, można doposażyć w ochraniacz klatki piersiowej, skórzane panele na kolanach i na tyłku, materiał miły w dotyku.

 minus Z membraną początkowo bardzo sztywny, ochraniacze leżą nie najlepiej i w niektórych miejscach uciskają, spodnie bez podszewki sprawiają wrażenie bardzo ciasnych, woda przedostaje się przez zamek błyskawiczny spodni.

WNIOSEK
Ten przemyślany, dobrze wyposażony i elegancki zestaw oferuje bardzo dobrą wentylację oraz sporo kieszeni. Wady (sztywność, miejsca ucisku i słabości w teście na nieprzemakalność) były na tyle poważne, że zabrały piątą gwiazdkę.

NASZA OCENA  minus  minus  minus   minus 

iXS
Adventure GTX

iXS Adventure GTX
Gdzie kupisz: dobresklepymotocyklowe.pl
Ceny: kurtka 2499 zł, spodnie 1599 zł
Rozmiary:
kurtka i spodnie S do 5XL
Kolory:
kurtka popielato-srebrno-czarna; spodnie czarne
Membrana: Gore-Tex (wypinana)
Podpinka termiczna: brak
Masa: 5 kg (rozmiar L)
Kraj produkcji: Chiny
 

 minus Bardzo dużo kieszeni, liczne regulacje, zintegrowane szelki, komplet ochraniaczy, bardzo dobre dopasowanie, bardzo dobra wentylacja, w kołnierzu zintegrowany kaptur.

 minus Zaledwie średnia ochrona przed wiatrem, ochraniacze mogą się przemieszczać, stosunkowo drogi, lekko przepuszcza wodę, swoboda ruchów mogłaby być lepsza.

WNIOSEK
Największe zalety to przewiewność, dopasowanie i wyposażenie. To ostatnie obejmuje komplet ochraniaczy i dużą liczbę kieszeni. W chłodniejsze dni bez bielizny termicznej się nie obejdzie.

NASZA OCENA  minus  minus  minus   minus 

Macna
Equator/Fulcrum

Macna Equator/Fulcrum
Gdzie kupisz: www.ratka.com.pl
Ceny:kurtka 1450 zł, spodnie 1059 zł
Rozmiary:
kurtka S do 4XL, spodnie S do 4 XL
Kolory:
kurtka czarno-popielata (w wersji Night Eye nocą duża część powierzchni działa jak odblask); spodnie czarne (nocą duża część powierzchni działa jak odblask), inne kolory bez warstwy odblaskowej
Membrana: Raintex (wypinana)
Podpinka termiczna: w zestawie
Masa: 4,11 kg (rozmiar M)
Kraj produkcji: Bangladesz
 

 minus Dobra regulacja wielkości, przyjemne uczucie podczas noszenia, łatwa obsługa zamków itp. w rękawicach, duże powierzchnie odblaskowe (nie dotyczy wszystkich kolorów spodni), dobra ochrona przed wiatrem i warunkami atmosferycznymi, stosunkowo tani, solidne wykonanie, lekki.

 minus Nie najlepsze dopasowanie kurtki, bardzo mizerny zestaw ochraniaczy, małe kieszenie, brak kieszeni na plecach.

WNIOSEK
Wentylacja jest OK, dopasowanie zaś i swoboda ruchów – tylko przeciętne. Małe kieszenie i ich skromna liczba, do tego słabe wyposażenie w ochraniacze.

NASZA OCENA  minus  minus  minus 

Modeka
Talismen

Modeka Talismen turystyczne zestawy motocyklowe
Gdzie kupisz: www.modeka.pl
Ceny: kurtka 1999 zł, spodnie 1799 zł
Rozmiary:
kurtka S do 6XL, spodnie S do 5XL + wersje wydłużone i skrócone
Kolory:
kurtka i spodnie czarne
Membrana: Sympatex (wypinana)
Podpinka termiczna: w zestawie
Masa: 6,91 kg (rozmiar L, spodnie L/M)
Kraj produkcji: Pakistan
 

 minus Pełny zestaw ochraniaczy, które leżą idealnie, możliwość doposażenia w ochraniacz klatki piersiowej, bardzo dobra ochrona przed warunkami atmosferycznymi, bardzo dobra wentylacja z zapięciami na magnesy, liczne duże kieszenie, nieślizgające się wzmocnienia na kolanach i tyłku, bardzo dobre wykonanie, świetne dopasowanie, szelki i dodatkowy kaptur.

 minus Z termiczną podszewką nieco za ciężki, nie najlepsza swoboda ruchów w pełnym wyposażeniu.

WNIOSEK
Skromny wygląd to jedna strona medalu. Druga to dużo sporych kieszeni, piękne dodatki, bardzo dobra wentylacja oraz to, że będzie ci ciepło zawsze, gdy będziesz tego potrzebował.

NASZA OCENA  minus  minus  minus   minus   minus 

Rev’it
Offtrack

Rev’it! Offtrack
Gdzie kupisz: sklep-revit.pl
Ceny: kurtka 1649 zł, spodnie 1249 zł
Rozmiary:
kurtka i spodnie S do XXL + wersje wydłużone i skrócone
Kolory:
kurtka biało-niebiesko-żółta, czarna, biało-czarno-popielata, camo-piaskowo-czarna, biało-zielono-czarna; spodnie czarne, czarno-białe
Membrana: Hydratex (wypinana)
Podpinka termiczna: w zestawie
Masa: 4,53 kg (rozmiar L)
Kraj produkcji: Wietnam
 

 minus Duża swoboda ruchów, dobra ochrona przed wiatrem, bardzo dobra wentylacja, dobre wyposażenie w protektory, ochraniacze leżą idealnie, możliwość doposażenia w ochraniacz klatki piersiowej, wysoki komfort, lekki.

 minus Niewiele i nie za dużych kieszeni, podczas deszczu przepuszcza wilgoć przeciąg pod kołnierzem.

WNIOSEK
Niemal wszystko jest tu w porządku: wykonanie, dopasowanie, ochrona przed warunkami pogodowymi, a także dobrze leżące ochraniacze. Można by sobie natomiast życzyć większych kieszeni i kilku dodatków. Świetny stosunek ceny do jakości.

NASZA OCENA  minus  minus  minus   minus 

Spidi
Allroad

Spidi Allroad
Gdzie kupisz: www.spidi.com.pl
Ceny: kurtka 2349 zł, spodnie 1549 zł

Rozmiary:

kurtka i spodnie M do 4XL
Kolory:
kurtka czarno-biało-niebieska, czarno-biało-żółta, czarno-biało-czerwona, czarno-popielata; spodnie czarne, czarno-białe
Membrana: H2Out (na stałe)
Podpinka termiczna: w zestawie
Masa: 4,28 kg (rozmiar L)
Kraj produkcji: Wietnam
 

 minus Bardzo duża swoboda ruchów, ochraniacze leżą idealnie i chronią dużą powierzchnię ciała, możliwość doposażenia w ochraniacz klatki piersiowej, bardzo dobre dopasowanie, wysoki komfort i przyjemny w dotyku, lekki.

 minus Podszewka termiczna to za mało na chłodny dzień, wentylacja jedynie przeciętna, mało kieszeni, za to są one duże, brak dodatków, rozmiarówka dopiero od M.

WNIOSEK
Fajnie się go nosi (wielka swoboda ruchów), i to mimo dużych ochraniaczy. Dobry poziom ochrony przed warunkami pogodowymi i pod względem wyposażenia.

NASZA OCENA  minus  minus  minus   minus 

Punktacja końcowa

Bez wahania możemy powiedzieć że każdy z testowanych zestawów turystycznych spełni swoje zadanie, niezależnie od tego, gdzie zechcesz pojechać w poszukiwaniu przygody. Trzeba podkreślić, że w każdym z testowanych kompletów jeźdźcy czuli się doskonale.
Najwięcej pochwał zebrały produkty Modeki, Büse, Rev’IT-a, Beringa i iXS-a. Najmniej przydatne do jazdy poza twardą nawierzchnią, choć nadal dobre do turystyki, okazały się zestawy Spidi, Germota i Macny. Ich największe wady to niedostatki w wyposażeniu oraz liczbie i/lub wielkości kieszeni. Komplet Difi swoje słabości wynagradza sportowym feelingiem, przy czym jest o 600 zł droższy od najtańszego w tym teście Germota…

  komfort wentylacja bezpieczeństwo wyposażenie suma nasza
ocena
cena zestawu w zł
Maks. liczba punktów 25 30 30 15 100    
Modeka Talismen 21 29 28 13 91  minus  minus  minus  minus  minus 3 798,00 zł
Büse Porto 22 28 24 11 85  minus  minus  minus  minus  minus 4 088,00 zł
Rev’it Offtrack 21 25 25 10 81  minus  minus  minus  minus  minus 2 898,00 zł
Bering Bronco 18 27 22 12 79  minus  minus  minus  minus  minus 2 862,00 zł
iXS Adventure GTX 23 22 21 13 79  minus  minus  minus  minus  minus 4 098,00 zł
Alpinestars Andes Pro Drystar 20 25 21 12 78  minus  minus  minus  minus  minus 2 998,00 zł
Spidi Allroad 20 24 23  9 76  minus  minus  minus  minus  minus 3 898,00 zł
Held Hakuna II/Matata II 19 22 22 10 73  minus  minus  minus  minus  minus 3 148,00 zł
FLM Reise Textil 2.0 15 25 20 10 70  minus  minus  minus  minus  minus 3 177,00 zł
Germot Allround 22 22 19  6 69  minus  minus  minus  minus  minus 2 120,00 zł
Macna Equator/Fulcrum 16 26 17  7 66  minus  minus  minus  minus  minus 2 518,00 zł
Difi Sierra Nevada Edt Aerotex 16 20 18  9 63  minus  minus  minus  minus  minus 2 725,00 zł
* – 5 kropek (100–85 pkt) = bardzo dobry; 4 kropki (84–70 pkt) = dobry; 3 kropki (69–55 pkt) = dostateczny;
2 kropki (54–40 pkt) = ostatecznie; 1 kropka (39 i mniej pkt) = nie!

Wyjaśnienia do tabeli z punktacją końcową

Komfort (25 pkt)
W tej kategorii ocenialiśmy najpierw, czy kombinezony są przyjemne w dotyku, tzn. jakie odczucia wywołują w kontakcie ze skórą. Istotną rolę odgrywało także dopasowanie kurtki i spodni. Dodatkowe punkty przyznaliśmy za to, że niektóre zestawy miały wersje wydłużone i skrócone. Oceniana była również swoboda ruchów, która najlepiej ujawniała się podczas jazdy na stojąco w terenie. Na koniec ocenialiśmy możliwość dopasowania rękawów, spodni w talii i w pasie oraz nogawek, a także czy łatwo i szybko można otworzyć wentylację albo wypiąć podpinkę lub membranę.

Wentylacja (30 pkt)
Komfort termiczny to podstawowa właściwość zestawu tekstylnego. Najpierw ocenialiśmy więc ochronę przed wiatrem i zimnem. W przypadku zestawów bez podszewki korzystaliśmy z odzieży termicznej tego samego producenta, przy czym nie ujęliśmy tego w wynikach końcowych testu. Gdy było to możliwe, wentylację testowaliśmy bez membrany. Dzięki pogodzie kilka z testowanych zestawów mieliśmy okazję sprawdzić w deszczu. Oprócz tego każdy z kompletów musiał wytrzymać 5 minut w symulowanym deszczu, jaki im urządziliśmy.

Bezpieczeństwo (30 pkt)
Od 1 do 20 punktów można było dostać za podstawowe wyposażenie w ochraniacze oraz za ich dopasowanie i miejsca ucisku, a raczej za ich brak. Ochraniacze Level 2, możliwość doposażenia w ochraniacze klatki piersiowej lub w kamizelkę z airbagiem – za to dawaliśmy dodatkowe punkty. Pozostałe 10 punktów przyznawaliśmy za wzmocnienia w miejscach najbardziej narażonych w razie upadku, jak również za przyczepność (w sensie: brak poślizgu) paneli po wewnętrznych stronach kolan i na tyłku.

Wyposażenie (15 pkt)
W tym kryterium braliśmy pod uwagę liczbę i wielkość kieszeni, dodatki i jakość wykonania. Do dodatków zaliczyliśmy na przykład termiczną podszewkę, zintegrowane szelki czy pasek, pasek pod stopę, kołnierz czy zintegrowany kaptur.

Podczas testu wielokrotnie zdo­byliśmy przełęcz de l’Espigoulier. Te wjazdy wykazały zalety i wady zestawów.

zobacz galerię

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułFasolka szparagowa na 5 sposobów
Następny artykułMatamorfoza Basi