Tunel między wyspami Uznam i Wolon w Świnoujściu okazał się przebojem wśród kierowców. Od jego otwarcia pod koniec czerwca ubiegłego roku podwodną przeprawę pokonało blisko 2,5 mln pojazdów, czyli tyle, ile wcześniej promy przewoziły w rok.
Prezydent Świnoujścia, Janusz Żmurkiewicz, podkreślił, że tunel przyniósł istotną zmianę w życiu miasta, skracając czas podróży między wyspami z kilkudziesięciu do kilku minut. Zaznaczył, że tunel połączył społeczność, ułatwiając dojazd do szkół, pracy i urzędów.
Dyrektor Zarządu Dróg Miejskich w Świnoujściu, Paweł Szynkaruk dodał, że ruch w tunelu jest intensywny, osiągając średnio 10-11 tys. pojazdów dziennie w sezonie zimowym i nawet 20 tys. pojazdów w sezonie letnim.
Tymczasem promy były w stanie dziennie przewieźć maksymalnie 10-12 tys. pojazdów.
Cała przeprawa między wyspami Wolin i Uznam ma 3,2 km długości, w tym prawie 1,5 km przypada na sam tunel, który w najgłębszym miejscu znajduje się 10 metrów pod dnem Świny i 34 m pod lustrem wody. Tunel jest jest najdłuższym podwodnym tunelem w Polsce.
W tunelu pod Świną jest tylko jedna jezdnia z dwoma pasami ruchu, każdy w przeciwnym kierunku. Jezdnia w tunelu ma 11 metrów szerokości: oba pasy ruchu (po jednym w każdym kierunku) mają 3,5 m szerokości, a pasy awaryjne – po 2 m. Na całej długości obowiązuje ograniczenie prędkości do 50 km/h oraz zakaz wyprzedzania, o czym informują stosowne znaki pionowe i poziome.
Dyrektor Zarządu Dróg Miejskich zaznaczył, że liczba wykroczeń drogowych w tunelu spadła, a do tej pory nie doszło do żadnej kolizji.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS