rozwiń ›
Tunel na Zakopiance jest zaliczany do najdłuższych tego typu obiektów drogowych w Polsce. GDDKiA właśnie poinformowała, że gotowe jest już oznakowanie poziome lewej nitki trasy w ciągu drogi S7 i trwa wykonywanie go na prawej nitce. Montowane jest też oznakowanie pionowe poza obiektem, na dojazdach. Rozpoczęły się prace związane z oblicowaniem muru oporowego przed portalem południowym. Trwają testy i próby zainstalowanych w tunelu urządzeń.
– Właśnie następuje epokowa zmiana. Ze wzruszeniem przeszedłem te 2 km 58 metrów tunelu między Naprawą a Skomielną Białą – powiedział prezydent Andrzej Duda podczas wizyty na budowie tunelu na Zakopiance. – Ten tunel, można powiedzieć, praktycznie jest już gotowy. Dosłownie za kilkanaście dni zostanie otworzony, uruchomiony, otwarty dla wszystkich kierowców. To jest niezwykle ważny moment, epokowa zmiana – ocenił.
Tunel na Zakopiance naszpikowany systemami i gotowy do otwarcia
Jednak przed udostępnieniem tunelu kierowcom trzeba sprawdzić wszystkie systemy bezpieczeństwa. Podczas ostatnich testów urządzenia zadziałały jak należy.
W tunelu zamontowano 3156 źródeł światła. Lista obejmuje oświetlenie: wjazdowe, przejazdowe, orientacyjne, awaryjne, ewakuacyjne, antypaniczne, a także oświetlenie kanału świeżego powietrza, nisz elektrotechnicznych i budynków. A o wentylację tunelu dba:
- 76 wentylatorów strumieniowych,
- 20 wentylatorów kurtyny powietrznej,
- 4 wentylatory napowietrzające,
- 11 kompletów układów różnicujących ciśnienie w przejściach pomiędzy tunelami.
System monitoringu wizyjnego obejmuje:
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS