6 lipca o 11:00 nastąpiło otwarcie tunelu pod torami w ciągu ulic Polna – Kwiatowa. To drugi tunel drogowy w mieście i dopiero trzecia (obok wiaduktu) bezkolizyjna przeprawa przez tory w Legionowie.
Dzień wcześniej (5 lipca) podpisano w legionowskim ratuszu ostatnie protokoły odbioru tej ważnej i wyczekiwanej przez kierowców inwestycji.
Dla kogo nowe rondo?
W Legionowie powstało nowe bezkolizyjne skrzyżowanie pod pięcioma torami linii kolejowej Warszawa – Trójmiasto. Przeprawa zastąpiła dotychczasowy przejazd z rogatkami w ciągu ulic Polnej i Kwiatowej, na którym tworzyły się ogromne korki w momentach oczekiwania na przejeżdżający pociąg.
Jak wyglądają zakupy na e-raty?
Coraz większa liczba przedsiębiorców działających w branży e-commerce umożliwia klientom zakupy w systemie ratalnym. Taką opcję wprowadzają także niektórzy operatorzy płatności online. To prosta procedura, w ramach której wniosek o zakup na e-raty rozpatrywany jest w zaledwie kilka minut. Sprawdź, co warto wiedzieć, zanim zdecydujesz się na rozłożenie płatności na raty w sklepie internetowym.
Jak wspominają kierowcy, nierzadko na podniesienie rogatek czekało się tam nawet pół godziny. Na szczęście to już przeszłość.
Nowy obiekt zapewni większe bezpieczeństwo oraz znacząco ułatwi komunikację drogową. Piesi i rowerzyści skorzystają z chodnika i ścieżki rowerowej.
Tunel przeznaczony jest dla samochodów osobowych, a jego wysokość uniemożliwia wjazd pojazdom o wysokości powyżej 3 metrów. Jest to efekt wniosków mieszkańców do tego projektu. Oprócz osobówek tunelem będą mogły przejechać karetki, czy mniejsze wozy straży pożarnej. Tunel niedostępny jest dla aut ciężarowych.
Po stronie ulic Kwiatowej, Przemysłowej i Handlowej zostało wybudowane rondo, dzięki któremu ruch ma przebiegać w sposób płynny. Co ciekawe, rondo od strony Kwiatowej ma aż sześć wlotów, ponadto nie jest typowym okrągłym rondem, bo kształtem przypomina liczbę zero.
Znajdź swoje wakacje
Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.
Gigantyczne koszty budowy ronda
Bezkolizyjne skrzyżowanie powstało z inicjatywy miasta, przy wsparciu finansowym PKP Polskich Linii Kolejowych oraz władz województwa mazowieckiego. Łączny koszt budowy ronda wyniósł ponad 33 mln zł netto (ponad 40 mln zł brutto). PKP PLK zainwestowało 14,5 mln zł netto, urząd marszałkowski dołożył 4 mln zł, pozostałą sumę, czyli 14,5 mln zł netto, dopłaciło Legionowo. Budowa trwała niecałe dwa lata.
Czy będzie trzeci tunel?
– Marzeniem mieszkańców jest, aby w mieście powstała jeszcze jedna bezkolizyjna przeprawa przez tory. Myślimy o lokalizacji na wysokości Kozłówki, tj. od ul. Krasińskiego do Kolejowej. 7 lipca wystąpimy do PKP PLK o możliwość budowy kolejnego tunelu. Będziemy rozmawiać, aby przychylnym okiem spojrzeli na nasze propozycje. Będziemy też szukać środków na sfinansowanie tego przedsięwzięcia – powiedział przy okazji otwarcia tunelu prezydent Roman Smogorzewski. Przedstawiciel PKP PLK, będący na spotkaniu, nie wykluczył kolejnej ważnej inwestycji w Legionowie.
(db)
.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS