Sobotnie zmagania nie były udane dla liderów mistrzostw F3 startujących spoza czołowej dwunastki. Jedynym z czołowej trójki, który zdołał przebić się do punktowanej pozycji był Luke Browning. Brytyjczyk startujący z piętnastej pozycji zdołał awansować w krótszym wyścigu na ósmą pozycję awansując w klasyfikacji generalnej przed Arvida Lindblada.
Ta sztuka nie udała się polskim kierowcom, którzy startowali z samego końca stawki i pomimo zamieszania na starcie do wyścigu nie pokazali się z dobrej strony kończąc sobotnie ściganie w trzeciej dziesiątce. Niedzielna rywalizacja okazała się nieco bardziej łaskawa dla naszych rodaków.
Laurens van Hoepen (ART Grand Prix) startujący do niedzielnych zmagań z pole position ruszył niezbyt udanie z pól startowych co zmusiło go do walki o pozycję lidera na dojeździe do pierwszego zakrętu z zespołowym kolegą Nikolą Tsolovem.
Holender przestrzelił punkt hamowania i na wyjściu z prawego nawrotu stracił pierwsze miejsce oraz zrównał się z Leonardo Fornarolim (Trident) i Noelem Leonem (Van Amersfoort Racing). Zdobywca pole position był niepocieszony tą sytuacją i agresywnie bronił swojej pozycji co ostatecznie mu się udało i przez resztę wyścigu jechał jak cień za Tsolovem.
W odróżnieniu od najszybszego kierowcy kwalifikacji udane pierwsze okrążenie wyścigu głównego na Hungaroringu zaliczył Kacper Sztuka. Polski junior w pierwszym sektorze awansował z P26 na P22, a w dalszej części okrążenia zdołał jeszcze wyprzedzić zmagającego się z oponami Tommy’ego Smitha.
Zawodnik MP Motorsport na kolejnym okrążeniu zaatakował skutecznie kolegę z zespołu Alexa Dunne’a, ale chwilę później Irlandczyk udanie skontrował atak Sztuki.
Przebijanie się w górę stawki podczas dzisiejszej rywalizacji było wyjątkowo utrudnione ze względu na to, że niemal cała stawka młodych zawodników była w zasięgu DRS za kolejnym bolidem. Jedynym kierowcą, który jechał długi czas z większą stratą był siódmy Callum Voisin (Rodin Motorsport) tracący niemal 20 sekund do czołówki niedzielnych zmagań.
Ostatnia faza wyścigu, kiedy kierowcy zaczęli agresywniej ze sobą walczyć, została zneutralizowana samochodem bezpieczeństwa po wypadku Arvida Lindlbada (Prema) i Matiasa Zagazety (Jenzer Motorsport), do którego doszło na wznoszącej się w górę prostej między trzecim a czwartym zakrętem.
Zawodnicy walczyli między sobą w trzecim zakręcie. Po wyjściu na prostą kierowca Premy starał się zająć lepszą pozycję do kolejnego szybkiego lewego zakrętu i odbił w lewą stronę uderzając w swojego rywala i kończąc rywalizację.
Po tym zdarzeniu dyrektor wyścigu wypuścił na tor samochód bezpieczeństwa doprowadzający całą stawkę w takiej samej kolejności do mety wyścigu głównego.
Niedzielne zmagania na węgierskim torze wygrał Tsolov dzięki objęciu prowadzenia z rąk van Hoepena po udanym starcie. Na najniższym stopniu podium zakończył Leon.
Sztuka, dzięki wypadkowi Lindblada i Zagazety pod koniec wyścigu, awansował na 19. pozycję co ostatecznie dało mu aż 7 zyskanych pozycji podczas dzisiejszej rywalizacji. Piotr Wiśnicki zakończył weekend na Węgrzech na P22.
Wyniki wyścigu głównego F3
1 |
N. Tsolov ART Grand Prix |
25 | 23 | 155.341 | 25 | ||||||
2 |
L. Van ART Grand Prix |
24 | 23 |
+0.605 38’54.836 |
0.605 | 155.301 | 18 | ||||
3 |
N. León Van Amersfoort Racing |
20 | 23 |
+1.114 38’55.345 |
0.509 | 155.267 | 15 | ||||
4 |
L. Fornaroli Trident |
4 | 23 |
+1.439 38’55.670 |
0.325 | 155.245 | 12 | ||||
5 |
C. Mansell ART Grand Prix |
23 | 23 |
+1.781 38’56.012 |
0.342 | 155.223 | 10 | 1 | |||
6 |
S. Ramos Trident |
6 | 23 |
+2.091 38’56.322 |
0.310 | 155.202 | 8 | ||||
7 |
C. Voisin Rodin Motorsport |
29 | 23 |
+2.497 38’56.728 |
0.406 | 155.175 | 6 | ||||
8 |
N. Bedrin PHM AIX Racing |
27 | 23 |
+2.751 38’56.982 |
0.254 | 155.158 | 4 | ||||
9 |
O. Goethe Campos Racing |
10 | 23 |
+3.304 38’57.535 |
0.553 | 155.121 | 2 | ||||
10 |
D. Beganovic Prema Powerteam |
1 | 23 |
+4.008 38’58.239 |
0.704 | 155.075 | 1 | ||||
11 |
M. Boya Campos Racing |
12 | 23 |
+4.443 38’58.674 |
0.435 | 155.046 | |||||
12 |
G. Minì Prema Powerteam |
2 | 23 |
+5.040 38’59.271 |
0.597 | 155.006 | |||||
13 |
L. Browning Hitech Pulse-Eight |
14 | 23 |
+5.139 38’59.370 |
0.099 | 155.000 | |||||
14 |
M. Stenshorne Hitech Pulse-Eight |
15 | 23 |
+5.786 39’00.017 |
0.647 | 154.957 | |||||
15 |
T. Inthraphuvasak PHM AIX Racing |
26 | 23 |
+6.785 39’01.016 |
0.999 | 154.891 | |||||
16 |
M. Esterson Jenzer Motorsport |
18 | 23 |
+7.190 39’01.421 |
0.405 | 154.864 | |||||
17 |
A. Dunne MP Motorsport |
9 | 23 |
+7.748 39’01.979 |
0.558 | 154.827 | |||||
18 |
C. Shields Hitech Pulse-Eight |
16 | 23 |
+8.206 39’02.437 |
0.458 | 154.797 | |||||
19 |
K. Sztuka MP Motorsport |
8 | 23 |
+9.211 39’03.442 |
1.005 | 154.730 | |||||
20 | S. Montoya Campos Racing | 11 | 23 |
+9.453 39’03.684 |
0.242 | 154.714 | |||||
21 |
T. Tramnitz MP Motorsport |
7 | 23 |
+9.850 39’04.081 |
0.397 | 154.688 | |||||
22 |
P. Wiśnicki Rodin Motorsport |
30 | 23 |
+10.377 39’04.608 |
0.527 | 154.653 | |||||
23 |
J. Dufek PHM AIX Racing |
28 | 23 |
+11.456 39’05.687 |
1.079 | 154.582 | |||||
24 | S. Flörsch Van Amersfoort Racing | 21 | 23 |
+11.792 39’06.023 |
0.336 | 154.560 | |||||
25 |
T. Smith Van Amersfoort Racing |
22 | 23 |
+16.104 39’10.335 |
4.312 | 154.277 | |||||
26 |
S. Meguetounif Trident |
5 | 23 |
+38.783 39’33.014 |
22.679 | 152.802 | 1 | ||||
27 |
J. Loake Rodin Motorsport |
31 | 22 |
+1 Lap 39’06.567 |
1 Lap | 147.803 | 1 | ||||
dnf |
M. Zagazeta Jenzer Motorsport |
19 | 20 |
+3 Laps 32’41.138 |
2 Laps | 160.767 | Wypadek | ||||
dnf |
A. Lindblad Prema Powerteam |
3 | 20 |
+3 Laps 32’41.437 |
0.299 | 160.743 | Wypadek | ||||
dnf |
C. Wurz Jenzer Motorsport |
17 | 1 | 1 | Nie ukończył |
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS