A A+ A++

Usterki okien, drzwi i samozamykaczy – takie awarie zdarzały się najczęściej mieszkańcom lokali komunalnych w 2022 roku. Specjaliści ZKZL wykonali prawie 3000 prac, a najwięcej, bo ponad 600, w branży stolarsko-ślusarskiej.

ZKZL właśnie podsumował ostatnie 12 miesięcy w zakresie bieżącej eksploatacji miejskich budynków. Jak zwraca uwagę Łukasz Kubiak, rzecznik prasowy ZKZL, trzeba pamiętać, że większość budynków, którymi zarządza ZKZL, ma już swoje lata, a niektóre sporo ponad 100. To oznacza, że usterek tam jest znacznie więcej niż w nowych budynkach i specjaliści nie zawsze nadążają z ich usuwaniem.

– Podczas realizacji poszczególnych zadań oraz w rozmowach prowadzonych z komunalnymi najemcami pojawia się krytyka spółki dotycząca braku reakcji na usterki lub opóźnienia w ich usuwaniu – przyznaje Łukasz Kubiak. – To właśnie drobne awarie, które na bieżąco usuwa ZKZL, są często problematyczne dla mieszkańców. Spółka dysponuje w dużej mierze starym zasobem, który wymaga wielu usprawnień i spółka ma tego świadomość. Poniższe liczby pokazują skalę prac wykonanych przez Zarząd Komunalnych Zasobów Lokalowych. Jednocześnie ZKZL sukcesywnie z roku na rok zwiększa liczbę wykonanych prac i poprawia szybkość ich realizacji.

W 2022 roku wykonano blisko 3000 prac – to średnio 250 napraw miesięcznie wykonywanych przez pracowników spółki i wykonawców działających na zlecenie ZKZL. Najwięcej napraw, bo aż ponad 600, dokonano w branży stolarsko-ślusarskiej.
– Poznaniacy najczęściej borykali się z usterkami okien, drzwi i samozamykaczy – wylicza Łukasz Kubiak. – Spółka wykonała również wiele wymian zamków i skrzynek na listy. Drugą branżą, w której ZKZL wykonał najwięcej prac, była branża wodno-kanalizacyjna. Spółka, w ramach 600 zleceń, wymieniała najczęściej odcinki instalacji i urządzenia pomiarowe.

Ponad 500 zleceń, a więc niewiele mniej, dotyczyło usterek w branży elektrycznej: wymiany oświetlenia w częściach wspólnych na energooszczędne i instalacji elektrycznych czy naprawy domofonów. Blisko 400 zleceń to z kolei prace budowlane: usuwanie skutków zalania, naprawy chodników czy dostosowania wentylacji w lokalach do obowiązujących norm. Zdarzały się przypadki nieszczelności instalacji gazowej, awarie pieca dwufunkcyjnego czy wykonania próby szczelności instalacji gazowej.

– Coraz sprawniejsze reagowanie na usterki w zasobie wynikają z dodatkowych opcji kontaktu najemców ze spółką – podkreśla Łukasz Kubiak. – W ubiegłym roku powstała dedykowana strona internetowa, na której można zgłaszać usterki i awarie. Cały czas można też dzwonić pod numer dedykowany dla awarii i usterek. W weekendy najemcy mogą korzystać z pomocy Pogotowia Technicznego.

Podziel się:

Ostatnio dodane:

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułTania i zdrowa ryba. Polacy nie doceniają jej właściwości. Oto dlaczego warto ją jeść
Następny artykułNowy sąd rejonowy w Sosnowcu. Wmurowano akt erekcyjny pod budowę nowej siedziby