Po wschodniej stronie stacji ciężki sprzęt wzmacnia teren. Maszyny muszą wbić w ziemię niemal 3 tys. betonowych pali, każdy o długości do pięciu metrów.
Na drugiej pod względem wielkości stacji w mieście PKP PLK zapowiadają łatwe przesiadki między połączeniami dalekobieżnymi, regionalnymi i komunikacją miejską. Obecnie podróżni korzystają z peronów nr 1 i nr 3. Peron nr 2 jest przebudowywany, widać również powstający dodatkowy peron nr 4. Oba będą do dyspozycji podróżnych w październiku. Wykonawca powiększa przejście podziemne. Prace obejmują konstrukcje nowych dużych wiat. Jesienią rozpocznie się kolejny etap robót – przebudowa peronu nr 1.
Trzy tysiące pali wzmocni stację
Dodatkowe tory dla pociągów aglomeracyjnych pozwolą na uruchamianie większej liczby połączeń. Roboty koncentrują się na wschodniej stronie stacji. Pracuje tam ciężki sprzęt, który wzmacnia teren. Maszyny muszą wbić w ziemię niemal 3 tys. betonowych pali, każdy o długości do 5 metrów. Dodatkowe roboty zapewnią lepsze warunki przejazdu pociągów – tory kolejowe o wyższych niż dotychczas parametrach.
Modernizacja stacji Kraków Płaszów to przebudowa linii średnicowej w Krakowie. W centrum miasta, na estakadach i nowych mostach kolejowych powstają dodatkowe tory. Dostęp do kolei zwiększy się dzięki dwóm nowym przystankom: Kraków Grzegórzki i Kraków Złocień. Modernizacja torów i nowe systemy sterowania ruchem pozwolą rozdzielić ruch dalekobieżnych od aglomeracyjnego, a na części trasy pociągi przyspieszą do 160 km/h.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS