Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska przygotowuje się do ogłoszenia przetargu na zaprojektowanie trzech przejść dla pieszych przez tory w dzielnicy Orunia-św. Wojciech-Lipce.
Aleksandra Dulkiewicz, prezydentka Gdańska: – Bezkolizyjne przejścia na Oruni są konieczne, by zapewnić bezpieczeństwo gdańszczankom i gdańszczanom. Od lat zabiegamy o ich powstanie, by możliwe było komfortowe poruszanie się po dzielnicy. O tym, jak są potrzebne, rozmawiałam z radnymi dzielnicy na grudniowym spotkaniu. Teraz mogę powiedzieć: “Rozpoczynamy prace”.
Trzy przejścia podziemne pod torami wraz z dojściem do przystanków SKM i PKP zastąpią przejazdy kolejowe, na które od lat skarżą się mieszkańcy i mieszkanki dzielnicy.
Pierwszy tunel dla pieszych powstanie w ciągu ul. Sandomierskiej. Drugi, który w przyszłości będzie stanowił dojście na przystanek PKP Gdańsk-Orunia, zostanie wybudowany w ciągu ul. Dworcowej i ul. Smętnej. Trzecie podziemne przejście dla pieszych – w ciągu ul. Niegowskiej – będzie prowadziło do stacji PKP Gdańsk-Lipce.
Powstać ma również bezkolizyjny przejazdu dla aut między ulicami Dworcową i Smętną a Niegowską. W projekcie znajdą się również monitoring oraz elementy małej architektury.
Oferty złożone w projekcie zostaną otwarte pod koniec lutego. Dokumentacja projektowa ma powstać do końca 2020 r. Zadanie koordynuje Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska.
Na Oruni są cztery przejazdy przez drogę kolejową E65. W latach 2011-2012 linia kolejowa została przebudowana. Od tego czasu na torach śmierć poniosło osiem osób. Dziewiąta została potrącona przez pociąg towarowy. Mieszkańcy Oruni od lat walczą o budowę bezkolizyjnych skrzyżowań w miejsce przejazdów kolejowo-drogowych.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS