Kwarantanna została nałożona na trzyosobową rodzinę i może potrwać do 14 dni. – Argumentem uzasadniającym podjęcie takiej decyzji był kontakt z potwierdzonym przypadkiem koronawirusa, w wyniku czego mogło dojść do zakażenia – wyjaśnił włodarz. Osoby poddane kwarantannie mają zapewnione dostarczanie produktów spożywczych, leków, czy środków czystości. Wytyczne otrzymane przez Miasto z sanepidu zawierają również informacje na temat odbioru odpadów komunalnych od tych osób.
Co z zamykaniem sklepów?
Prezydent Inowrocławia w odpowiedzi na kierowane do niego prośby i pytania wyjaśnił, że nie ma uprawnień do zamykania sklepów, galerii, czy restauracji. Takie decyzje należą do rządu. W gestii prezydenta nie należy też decyzja o potencjalnym zamknięciu szpitala.
– Czy dojdzie do takiej sytuacji, że szpital zostanie zamknięty? Od tego jest pan dyrektor, jest powiat. Może dojść do takiej sytuacji. Skoro zdarza się, że zamykane są różne zakłady na świecie, w Polsce, czy izolowane części miast, czy miasta, to przy bardzo niekorzystnych skutkach związanych z upowszechnianiem się koronawirusa może dojść do takiej sytuacji, ale dziś nie ma takiego zagrożenia. Nie ma potrzeby do wprowadzenia takiej decyzji w życie – powiedział Ryszard Brejza.
Pamiętajmy o starszych
Prezydent zaapelował też o szczególną empatię w tych dniach do osób starszych i samotnych. – Dyrektor MOPS podjął decyzję, że priorytetem w tym chwilach stają się ludzie starsi. Proszę z góry o wybaczenie, jeśli pracownik nie trafi gdzieś do rodzin wieloosobowych, nad którymi sprawuje nadzór, czy opiekę, tak często, jak do tej pory. Jeżeli ktoś z państwa zauważy, że jest sąsiad w trudnej sytuacji, który np. nie może wyjść, żeby zrobić zakupy, to proszę albo mu pomóc, a jeśli nie można, to chociaż poinformować nas. My takiej osobie pomożemy – dodaje Ryszard Brejza.
Urząd zamyka niektóre wydziały
Od 16 marca budynki urzędu miasta przy Sienkiewicza, Ratuszowej (po drugiej stronie siedziby głównej ratusza) oraz punkt przy Wawrzyniaka będą zamknięte dla interesantów. – Obsłużymy każdego i każdemu pomożemy, ale bez konieczności chodzenia po pomieszczeniach i pojawiania się zupełnie niepotrzebnie w urzędzie – mówi prezydent Inowrocławia. Dotyczy to siedziby przy ul. Ratuszowej 36, która pozostanie otwarta dla interesantów, ale tylko w godzinach 9-14. Bezpośrednio sprawy będzie można załatwiać tylko w Biurze Obsługi Interesantów, Wydziale Spraw Obywatelskich, Urzędzie Stanu Cywilnego oraz kasie. Urzędnicy mają również ograniczyć wysyłanie pism wzywających do stawiania się w urzędzie w celu wyjaśnienia spraw. Osoby, które w najbliższym czasie planują zawrzeć ślub w USC, proszone są o robienie tego tylko w obecności świadków. Osoby, które nie muszą odbierać nowych dowodów osobistych proszone są o wstrzymanie się z odbiorem, dopóki termin ważności starych dowodów nie upłynie. Wszystkie sprawy, które można załatwić online, powinny być zgłaszane właśnie w ten sposób. Mowa tu m.in. o rejestracji urodzeń dzieci. Z kolei w przypadku osobistego zgłaszania zgonów, urzędnicy proszą o nieprzychodzenie “całymi rodzinami”.
Poniżej komunikat ratusza z numerami telefonów i adresami email do poszczególnych wydziałów.
Biuro Obsługi Interesantów będzie czynne w godzinach 9:00 – 14:00.
Wydział Budżetowo – Finansowy / Kasa
Obsługa kasowa odbywać się będzie w godzinach obsługi interesantów od 9.00 do 14.00.
Wydział Spraw Obywatelskich
- W zakresie dowodów osobistych:
Prosi się osoby mające ważne dowody osobiste, aby nie składały wniosków o wydanie nowych, a osoby, które oczekują na odbiór nowych dowodów, jeśli dowód nie jest im niezbędny nie przychodziły po ich odbiór.
Osoby posiadające profil zaufany na platformie ePUAP mogą za pośrednictwem tej platformy złożyć wniosek o wydanie dowodu i zgłosić jego utratę.
W sprawach dotyczących dowodów osobistych można kontaktować się telefonicznie, tel. 52 35 55 310 lub mailowo [email protected].
- W sprawach meldunkowych:
Obowiązek meldunkowy polegający na zameldowaniu się lub wymeldowaniu można dopełnić elektronicznie za pomocą profilu zaufanego na platformie ePUAP. W taki sam sposób można złożyć wniosek o wydanie zaświadczenia z ewidencji ludności, po uprzednim kontakcie telefonicznym.
W sprawach meldunkowych można kontaktować się telefonicznie, tel. 52 35 55 312 lub mailowo [email protected].
- W zakresie działalności gospodarczej i zezwoleń alkoholowych:
Przedsiębiorcy posiadający kwalifikowany podpis elektroniczny lub profil zaufany na ePUAP mogą składać wnioski dotyczące działalności gospodarczej (do CEiDG) bezpośrednio drogą elektroniczną (strona www.ceidg.gov.pl). Pozostali składają wnioski na dotychczasowych zasadach poprzez Biuro Obsługi Interesantów.
Wnioski o wydanie zezwoleń alkoholowych składane są tak, jak do tej pory, poprzez Biuro Obsługi Interesantów. W przypadku pytań i wątpliwości – tel. 52 35 55 273.
- W sprawach prowadzonych postępowań administracyjnych o wymeldowanie można się kontaktować telefonicznie tel. 52 35 55 337 lub mailowo [email protected].
Urząd Stanu Cywilnego
Urząd Stanu Cywilnego przyjmuje interesantów wyłącznie w sprawach najpilniejszych – tj. rejestracja urodzeń i rejestracja zgonów (informacja tel. 52 35 55 211). Istnieje możliwość rejestracji urodzenia dziecka drogą elektroniczną za pośrednictwem skrzynki podawczej ePUAP. W przypadku rejestracji zgonów uprzejmie prosimy, aby dokonywała tego jedna osoba.
O wydanie odpisów wszelkich aktów stanu cywilnego można wystąpić drogą korespondencyjną lub drogą elektroniczną (ePUAP).
Załatwianie spraw z zakresu Urzędu Stanu Cywilnego, tel. 52 35 55 340, 52 35 55 311 lub mailowo: [email protected]
Wydział Spraw Społecznych i Promocji Zdrowia
Sprawy z zakresu działalności Wydziału Spraw Społecznych i Promocji Zdrowia proszę załatwiać w miarę możliwości telefonicznie:
- świadczenia rodzinne, tel. 52 35 55 261; 35 55 259; 35 55 251; 35 55 252;
- świadczenia alimentacyjne, tel. 52 35 55 444;
- dłużnicy alimentacyjni, tel. 52 35 55 314; 35 55 382;
- promocja zdrowia, tel. 52 35 55 265; 35 55 517 lub mailowo: [email protected]
Zachęcamy do składania wniosków o przyznanie świadczeń rodzinnych i alimentacyjnych w formie elektronicznej poprzez platformę e-Puap. Wpłaty z tytułu nienależnie pobranych świadczeń rodzinnych i alimentacyjnych oraz wpłaty dłużników alimentacyjnych prosimy regulować w formie elektronicznej. W nagłych przypadkach prosimy o regulowanie należności w Kasie nr 1 przy al. Ratuszowej 36, w godz. 9:00 – 14:00
Wnioski o ustalenie prawa do świadczeń rodzinnych i alimentacyjnych można składać w Biurze Obsługi Interesantów przy al. Ratuszowej 36.
Wydział Gospodarki Komunalnej, Środowiska i Rolnictwa
Wszelkie sprawy z zakresu działalności Wydziału Gospodarki Komunalnej, Środowiska i Rolnictwa proszę kierować na e-mail [email protected].
Sprawy, które załatwiane są w referacie Gospodarowania Odpadami przy ul. Ks. P. Wawrzyniaka 33
i referatach Gospodarki Komunalnej oraz Środowiska i Rolnictwa przy al. Sienkiewicza 1 interesanci mogą załatwiać wyłącznie w Biurze Obsługi Interesantów przy al. Ratuszowej 36.
Wydział Kultury, Promocji i Komunikacji Społecznej
Wstrzymane zostają do odwołania odbiory nagród w konkursach ogłaszanych na profilu społecznościowym Facebook.
Pozostałe numery telefonów i adresy mailowe:
Wydział Gospodarki Przestrzennej i Nieruchomości
- Referat Gospodarki Nieruchomościami, tel. 52 35 55 216, e-mail : nieruchomoś[email protected]
- Referat Planowania Przestrzennego, tel. 52 35 55 424, e-mail: [email protected]
Wydział Dróg i Transportu, tel. 52 35 55 219, e-mail: [email protected]
Wydział Oświaty i Sportu, tel. 52 35 55 231, e-mail: malewandowska@inowrocław.pl
Wydział Gospodarki Lokalowej
- Referat Gospodarki Mieszkaniowej, tel. 52 35 55 264, e-mail: [email protected]
- Referat Obsługi Finansowej Zasobu Mieszkaniowego, tel. 52 35 55 205, email: [email protected]
Wydział Organizacyjno-Administracyjny, tel. 52 35 55 345, e-mail: [email protected]
Wydział Inwestycji, Rozwoju Gospodarczego i Funduszy Europejskich, tel. 52 35 55 280, e-mail: [email protected]
Wszelkie informacje dotyczące załatwiania spraw z zakresu poszczególnych wydziałów (wraz z wnioskami do pobrania) są dostępne na stronie internetowej Urzędu Miasta Inowrocławia bip.inowroclaw.pl.
Zmiany w pracy starostwa powiatowego: TUTAJ.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS