A A+ A++

Propozycje trzech firm wpłynęły w przetargu na zakup łącznie aż 24 nowoczesnych elektrobusów dla Gdyni. O tym, jakiej marki będą nowe, zeroemisyjne pojazdy, zadecyduje nie tylko ich cena, ale też szereg innowacyjnych rozwiązań.

Za nami otwarcie ofert w przetargu, który wyłoni dostawcę (lub dostawców) elektrycznych autobusów dla gdyńskiego Przedsiębiorstwa Komunikacji Autobusowej. To druga część dużego projektu z wysokim unijnym dofinansowaniem, dzięki któremu w Gdyni powstaje już sieć ładowarek oraz zostanie zakupiony nowy, zeroemisyjny tabor dla komunikacji miejskiej.

Przypomnijmy, że ogłoszony pod koniec października przetarg na zakup elektrobusów podzielono na dwie części: pierwsza obejmowała dostawę 16 nowych pojazdów elektrycznych o standardowej długości, druga – zakup 8 przegubowych „elektryków”. Wpłynęły trzy oferty dotyczące części pierwszej i dwie oferty dotyczące części drugiej. Dobra wiadomość to fakt, że wszystkie propozycje mieszczą się w budżecie projektu – ten został powiększony o oszczędności z przetargu na część infrastrukturalną (sieć ładowarek dla elektrobusów, które już powstają).

– Postępowanie było bardzo konkurencyjne, to wskazuje na duże zainteresowanie potencjalnych wykonawców, a my dzięki temu będziemy w stanie zapewnić gdynianom naprawdę najlepsze pojazdy: nowoczesne, bezpieczne, ekologiczne i przede wszystkim bardzo wygodne dla pasażera. Cena nie jest jedynym kryterium wyboru, punkty w ocenie ofert można otrzymać m.in. za długą gwarancję, którą rozpatrujemy osobno na autobus i jego baterie, za rozwiązania techniczne, które sprawiają, że pojazd jest mniej hałaśliwy, za całkowicie elektryczne ogrzewanie czy innowacyjny system klimatyzacji – zaznacza Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Gdyni ds. gospodarki.

Po przeanalizowaniu, sprawdzeniu i ocenie ofert dowiemy się, jakiej marki elektrobusy trafią do Gdyni. Wśród możliwości pojawiają się czeskie pojazdy SOR Libchavy, Solaris oraz EvoBus Polska – polski reprezentant marki autobusów Mercedes-Benz.

Oto szczegóły otrzymanych ofert:

  • SOR Libchavy spol. s.r.o. – oferta tylko w części 1, w kwocie 2 356 970,00 zł netto za jeden autobus, razem: 46 385 169,60 zł brutto;
  • Solaris Bus & Coach sp. z o.o. – w części 1 – oferta w kwocie 2 620 000,00 zł netto za jeden autobus, razem: 51 561 600,00 zł brutto oraz w części 2 – oferta w kwocie 3 175 000,00 zł za jeden autobus netto, razem: 31 242 000,00 zł brutto
  • EvoBus Polska Sp. z .o.o. – oferta w części 1 w kwocie 2 399 600,00 zł netto za jeden autobus, razem: 47 224 128,00 zł brutto oraz w części 2 – oferta w kwocie 3 317 000,00 zł za jeden autobus netto, czyli razem: 32 639 280,00 zł brutto

Cały projekt pod nazwą „Rozwój elektrycznego transportu publicznego w Gdyni poprzez zakup elektrycznego taboru wraz z rozbudową infrastruktury oraz budową punktów doładowań” jest finansowany aż w 85% z funduszy pochodzących z Centrum Unijnych Projektów Transportowych.

Zobacz także:

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułStal Mielec. Bezbramkowy remis z CSKA Sofia w sparingu
Następny artykułJakie będzie nowe Mevo