A A+ A++

Więcej drzew, ścieżki rowerowe, szerokie chodniki i bus pasy – tak mają wyglądać Aleje Jerozolimskie po przebudowie. Ich remont to część programu Nowe Centrum Warszawy. Projekt jest koordynowany z PKP, które przebudowują kolej linii średnicowej. Czy zmiany jakie mają dotknąć główną aleję w Warszawie spodobają się kierowcom? Czy jedna z najbardziej zatłoczonych ulic w stolicy, powinna być zwężona? Zdaniem Rafała Trzaskowskiego tak.

Nowe centrum Warszawy

Dzięki budowie Nowego Centrum Warszawy stolica przejdzie metamorfozę podobną do tej, którą mają już za sobą takie europejskie metropolie jak Kopenhaga czy Sztokholm. Wprowadzamy rozwiązania, które pogodzą oczekiwania pieszych, kierowców, rowerzystów i przedsiębiorców. A to wszystko po to, żeby miasto, które do tej pory było idealnym miejscem do pracy, stało się również idealnym miejscem do życia

—powiedział Rafał Trzaskowski.

To jedno z największych wyzwań programu Nowe Centrum Warszawy, który odmieni oblicze centralnej części stolicy. Budujemy już nowy plac Pięciu Rogów, planujemy przebudowę Marszałkowskiej, teraz czas na Aleje Jerozolimskie. Pracujemy nad tym zadaniem wspólnie z PKP, które planują przebudowę tunelu średnicowego. Chcemy aby po zakończeniu inwestycji kolejowej Aleje Jerozolimskie zmieniły się w piękną przestrzeń publiczną, przyjazną pieszym, rowerom i komunikacji zbiorowej, a także pełną zieleni

—mówi Michał Olszewski, zastępca prezydenta m.st. Warszawy.

Nowe Aleje Jerozolimskie / autor: Nowe Centrum Warszawy
Nowe Aleje Jerozolimskie / autor: Nowe Centrum Warszawy

Ale to nie pierwsza taka decyzja, bo już wcześniej doszło do zwężenia alei Jana Pawła II, gdzie zniknęło kila pasów ruchu, a w ich miejsce powstały ścieżki rowerowe i zasadzono drzewa.

Co o tym myślą internauci?

Oceny w tej kwestii są podzielone. Przeważają jednak opinie, że zwężenie alei zakorkuje miasto.

Po jednym pasie dla samochodów. Na Alejach Jerozolimskich.

Na Al. Jerozolimskich pojawią się kilometrowe korki samochodów i jeszcze większy smród spalin, od którego uschną szpalery drzew, i którym dusić się będą przechodnie na szerokich chodnikach i rowerzyści na nowych drogach rowerowych. Brawo.

Jakiś absurd. Jeden pas dla samochodów?!

Dla każdego krytyka tej decyzji odpowiem, że mimo braku poparcia dla @trzaskowski_ uważam to za słuszną zmianę. Centrum Warszawy tylko traci na ruchu samochodowym. Uważam, że ograniczenie przepustowości dróg to dobry pomysł ale przydałoby się zbudować parkingi a tego brak

Jako mieszkaniec Warszawy protestuję! Ten projekt to czysty obłęd! Symulację wpływu na ruch robiliście czy zabrakło czasu?

Od kilku lat są wieczne korki na Świętokrzyskiej. Znaczy Ratusz chce zwęzić Aleje i jeszcze bardziej je zakorkować

kk/Twitter/Nowa Warszawa

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułSprawa korupcji w Powiatowym Zarządzie Dróg w Nowym Targu trafiła do sądu
Następny artykułKE zatwierdziła polski program wspierający morskie farmy wiatrowe