Nieustanny wyścig zbrojeń i rozwój jednostek napędowych sprawiły, że producenci opracowali zoptymalizowane ustawienia silnika, które zapewniają krótkotrwały wzrost osiągów. Obciążenia konstrukcji i zużycie paliwa uniemożliwiają korzystanie z pełni mocy na długim dystansie, jednak pozwalają na zmaksymalizowanie wydajności w kwalifikacjach. Za lidera w tej kwestii od dawna uważany jest Mercedes.
Według serwisu RaceFans FIA zamierza zakazać trybu kwalifikacyjnego począwszy od sezonu 2021, a do zespołów zostało już wysłane odpowiednie pismo w tej sprawie.
Intencją FIA jest, aby podczas kwalifikacji ustawienia osiągów silnika były takie same, jak w czasie wyścigu. Wymóg ten byłby wdrożony dzięki modyfikacji obecnie już istniejącej reguły parku zamkniętego.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS