A A+ A++

Od kilku miesięcy stale mówi się o północy Krakowa w kontekście największych, trwających tu inwestycji. Szybki tramwaj na Górkę Narodową, rozbudowa al. 29 Listopada, budowa północnej obwodnicy – to główne tematy, którymi żyją media i mieszkańcy tej części miasta. Tymczasem, to nadal nie wszystkie projekty, jakie na najbliższą przyszłość są przewidziane i będą tu realizowane.

Autor: housemarket.pl 01 marca 2021 15:29

W 2021 roku mają być kontynuowane niektóre, trwające już, mniejsze inwestycje. Rozpoczną się też zupełnie nowe. I choć nie mówi się o nich tyle, co o wspomnianych na wstępie realizacjach, to ich znaczenie na skalę lokalną również będzie spore.

Rozbudowa ul. Łokietka

Droga ta określana jest mianem niezbędnej dla społeczności lokalnej zamieszkującej obszar Prądnika Białego (Tonie, przez które przebiega remontowany odcinek). Remont od ul. Kaczorówki do ul. Na Zielonki obejmie m.in. przebudowę jezdni i budowę chodnika po obu jej stronach. Jak mówi Przewodniczący Rady i Zarządu Dzielnicy IV Prądnik Biały, Dominik Franczak, jest to inwestycja równie ważna z perspektywy samych mieszkańców, jak i ruchu tranzytowego. To w końcu jedna z głównych tras wjazdowych do Krakowa w tej części miasta. Cieszy zatem, że jest realizowana, a Miasto przekaże na nią naprawdę spore środki (w tym roku to ponad 5 mln zł), i że, najprawdopodobniej, zostanie oddana do użytku jeszcze w tym roku.

Jak zapewnia odpowiedzialny za realizację tej inwestycji Zarząd Dróg Miasta Krakowa, wszystkie prace przebiegają tu zgodnie z planem, a zadeklarowany termin ich zakończenia to 31 października 2021.

Trasa Wolbromska

Z uwagi na fakt, że północna część Krakowa bardzo się w ostatnich miesiącach rozwija, konieczna staje się budowa nowych ciągów komunikacyjnych umożliwiających sprawne poruszanie się w tym rejonie Krakowa. Będzie to głównym celem Trasy Wolbromskiej – nowej, 2-kilometrowej drogi przebiegającej przez teren gminy Kraków i gminy Zielonki.

Trasa odciąży istniejący układ drogowy na północ od ul. Pachońskiego i ułatwi wyjazd z Krakowa w kierunku gminy Zielonki. Będzie łączyła się z północną obwodnicą Krakowa, realizowaną obecnie przez GDDKiA. Dzięki temu powstanie alternatywna wobec ulicy Jasnogórskiej, Łokietka i 29 Listopada trasa wylotowa i wjazdowa do Krakowa od strony północnej, która jednocześnie odciąży funkcjonujący obecnie ciąg ulic: Glogera, Zofii Tajber, Pachońskiego i Wyki – tłumaczy Jan Machowski, rzecznik Zarządu Inwestycji Miejskich.

Według planów prace budowlane powinny się rozpocząć w II połowie 2021 roku i zakończyć w 2023 roku. Prawdopodobnie zbiegnie się to więc w czasie z oddaniem do użytku tramwaju na Górkę Narodową. W tym roku Kraków ma dołożyć do Trasy Wolbromskiej 2,3 mln zł, natomiast łączny koszt realizacji zadania finansowanego przez Województwo Małopolskie i Kraków wyniesie ok. 111,5 mln zł.

Rozbudowa ul. Stelmachów i Piaskowej

– Ul. Stelmachów i Piaskowa stanowią trzon komunikacyjny łączący ul. Łokietka z ul Jasnogórską, równoległy do ul. Opolskiej i Conrada. Zdaniem Dominika Franczaka inwestycja, na którą w założeniu miasto ma w tym roku wydać 6,3 mln zł, jest niezbędna z kilku powodów. Pierwszym, najważniejszym, jest to, że obecna powierzchnia drogi jest wyjątkowo wąską nakładką asfaltową, po której mijanie się aut jest niezwykle karkołomną czynnością – tłumaczy Przewodniczący Rady i Zarządu Dzielnicy IV Prądnik Biały.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułLockdown w kolejnych województwach? Odpowiadają minister i rzecznik rządu
Następny artykułWlepiają mandaty za psie kupy