A A+ A++

Trwają ostatnie prace przy nowym wiadukcie na ul. Powstańców Śląskich. Ich zakres obejmuje przebudowę ul. 11 Listopada i sięga aż do skrzyżowania z ul. Kropidły. Jak ten rozmach inwestycyjny PKP PLK ma się do planów puszczenia w tym miejscu trasy średnicowej?

Wariant trasy średnicowej, który równo rok temu otrzymał zielone światło z Generalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska, został zaprojektowany równolegle do linii kolejowej E30. Trasa miałaby się rozpoczynać przy ul. Prószkowskiej, a następnie biec nad ulicą Krapkowicką, nad Kanałem Ulgi i nad fragmentem wyspy Bolko przy torach kolejowych. Nad Odrą powstałby most drogowy o rozpiętości ok. 236,0 m.

Trasa średnicowa. MZD zmodyfikował pierwotny wariant

Od początku projektowania inwestycji konfliktowy był jednak odcinek biegnący przez wyspę Pasiekę. “W odpowiedzi na uwagi mieszkańców, na etapie oceny oddziaływania na środowisko przeprowadzono rewizję pierwotnego wariantu trasy średnicowej. Wprowadzenie modyfikacji pozwoliło na odsunięcie się od zabudowy mieszkalnej przy ul. Kropidły oraz uzyskanie większego komfortu przy prowadzeniu ciągów pieszych i pieszo-rowerowych wzdłuż projektowanej trasy” – czytamy w “Raporcie o oddziaływaniu na środowisko przedsięwzięcia polegającego na budowie trasy średnicowej”, powstałym na zlecenie MZD.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułCiemne chmury nad głową Depardieu. Kolejne oskarżenie i szokujące nagranie
Następny artykułPrawo serii dało o sobie znać