Charles Leclerc uzyskał najlepszy czas podczas pierwszego piątkowego treningu na torze Paul Ricard, otwierającego dwunastą rundę sezonu Formuły 1 2022. Lider mistrzostw Max Verstappen był wolniejszy od Monakijczyka o 0,091s. Trójkę skompletował drugi z kierowców Ferrari – Carlos Sainz (+ 0,338s).
George Russell, jeżdżąc już z poprawionym nosem w Mercedesie W13, z odmiennie ukształtowanymi otworami chłodzącymi, był czwarty (+0,951s). Jego kolega zespołowy Lewis Hamilton oglądał trening wraz z szefem zespołu Toto Wolffem, będąc w garażu, gdyż ustąpił w aucie miejsca Nyckowi de Vriesowi na tę sesję.
– Wiemy, że nie była to najłatwiejsza sesja dla ciebie, ale dziękujemy za wykonaną pracę – usłyszał od zespołu Robert Kubica na koniec pierwszej części piątkowych jazd.
Polak przejął Alfę Romeo Valtteriego Bottasa. Zaliczył dziewiętnaście okrążeń, najlepsze dało mu przedostatni rezultat.
Pierwszym na torze po rozpoczęciu sesji był Sainz. Po nim aleję serwisową opuścili również Robert Kubica i Zhou Guanyu. Kierowca Ferrari początkowo uzyskał czas 1:39.577.
Jednak szybko został on zdegradowany przez Kevina Magnussena, a następnie Lando Norrisa, który zanotował 1:37.604, mimo problemów z pedałem gazu.
Następnie Leclerc poprawił się na 1:37.420, ale rezultat ten zdmuchnął Verstappen na pierwszym mierzonym kółku, gdy osiągnął 1:35.727, podczas gdy mocno poprawione McLareny widniały na pozycjach trzy i cztery – Ricciardo był przed Norrisem.
Verstappen wykręcił 1:34.991 na koniec pierwszego stintu, początkowo uzyskując 1,1s nad Perezem, aczkolwiek po chwili duet Red Bull Racing został przedzielony przez Leclerca. Następnie Meksykanin odpowiedział na zagrożenie ze strony Scuderii zbliżając się na 0,5s do lidera mistrzostw. Na kolejnym okrążeniu zaliczył obrót w trzecim zakręcie.
Po przerwie w połowie sesji, na 30 minut przed końcem, Verstappen pojawił się na torze z nowym zestawem miękkich Pirelli, schodząc do 1:34.346 dzięki szczególnie mocnemu tempu w pierwszym sektorze.
Ferrari szybko znalazło odpowiedź, gdy Sainz przekroczył linię mety zapisując na swoje konto 1:34.268, co dawało mu osiem setnych sekundy przewagi nad rywalem z Red Bulla, najlepiej radząc sobie w ostatniej sekcji toru.
Verstappen odpowiedział na 21 minut przed końcem jazd, ustanawiając 1:34.021, choć było jeszcze miejsce do poprawy, bowiem przejechał wtedy szeroko po krawężnikach na wyjściu z dwunastki, przez problemy z podsterownością w tym zakręcie.
Leclerc natomiast odpowiedział wynikiem 1:33.930. Był jedynym kierowcą, który przejechał okrążenie poniżej 1:34. W końcówce sesji czasy już nie uległy poprawie i tym samym Monakijczyk pozostał na czele tabeli z przewagą 0,09s nad Verstappenem. Sainz był wolniejszy 0,3s od swojego kolegi z zespołu. Russell był najlepszy z reszty na czwartym miejscu.
Pierre Gasly dobrze wykorzystał pierwszą znaczącą modernizację w tegorocznej kampanii, przygotowaną przez AlphaTauri, meldując się na piątej pozycji przed Perezem.
Norris w zmodyfikowanym McLarenie był siódmy przed Williamsem Alexa Albona, podczas gdy aktualny mistrz Formuły E, de Vries, zakończył trening na dziewiątej lokacie, zaliczając raz wycieczkę na krawężniki, co groziło uszkodzeniem podłogi.
Ricciardo skompletował pierwszą dziesiątkę przed Zhou, Lance Strollem, Estebanem Oconem i Sebastianem Vettelem.
Za piętnastym Fernando Alonso znaleźli się Mick Schumacher, Magnussen, Tsunoda, Kubica i Nicholas Latifi.
Na początku sesji Kubica wyjeżdżał na pojedyncze okrążenia w C42 uzbrojonym w liczne czujniki i pośrednie opony. Następnie zaliczył serię przejazdów podążając samochodem wyposażonym w miękkie ogumienie. Pierwsze mierzone okrążenie zaliczył dopiero po 25 minutach od chwili rozpoczęcia treningu. W końcówce pojawił się ponownie korzystając z gum pośrednich. W przeciwieństwie do wielu zawodników, nie wykonał próbnego startu.
Podczas sesji temperatura toru wynosiła 60 stopni Celsujsza.
WYNIKI
akcje
komentarze
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS