Stormgate, czyli wielka nadzieja gatunku RTS, na razie okazuje się rozczarowaniem. Grze nie pomógł start wersji free-to-play. Twórcy mają jednak ambitne plany rozwoju projektu.
Źródło fot. Frost Giant
i
30 lipca we wczesnym dostępie zadebiutowała gra Stormgate, czyli RTS opracowany przez weteranów, którzy wcześniej współtworzyli takie przeboje jak Warcraft III: Reign of Chaos czy StarCraft II: Wings of Liberty. Tego debiutu nie można było zaliczyć do udanych, ale nie wszystko było stracone. Projekt zadebiutował bowiem jako płatna produkcja, natomiast wczoraj wreszcie ukazała się wersja free-to-play. Niestety, premiera wersji darmowej nie pomogła.
- Wczorajszy rekord aktywności wyniósł raptem 4527 graczy bawiących się jednocześnie. Debiut w modelu free-to-play spowodował wzrost liczby grających, bo przed nim dzienne rekordy wynosiły poniżej tysiąca użytkowników równocześnie, ale tzw. „all-time peak”, ustanowiony 30 lipca, dalej wynosi 4854 graczy bawiących się równocześnie.
- Nieco poprawił się odbiór gry, ale tutaj również nie można mówić o przełomie. Dzień po premierze gra miała tylko 56% pozytywnych recenzji, a teraz ich udział wzrósł do 60%.
Gra zapowiadana była jako RTS nowej generacji, który przeniesie cały ten gatunek w przyszłość. Na razie tego celu zdecydowanie nie udało się osiągnąć.
Plany rozwoju na najbliższą przyszłości
Twórcy nie składają jednak broni i mają ambitne plany rozwoju gry we wczesnym dostępie. Na oficjalnej stronie opublikowano obszerny artykuł temu poświecony. Zainteresowanym polecamy jego lekturę, a poniżej znajdziecie jego krótkie podsumowanie.
- Oprawa audiowizualna – twórcy podkreślają, że to, jak obecnie wygląda Stormgate, nie jest finalną formą tej gry. W nadchodzących miesiącach możemy spodziewać się ulepszeń wszystkich elementów grafiki, w tym oświetlenia, otoczenia, tekstur podłoża, jednostek, budynków i interfejsu użytkownika i nie tylko. Niektóre z tych elementy zostaną zaktualizowane, a inne całkowicie zastąpione nowymi. Poprawione zostaną też odprawy i wiele kwestii audio.
- Scenki przerywnikowe – obecnie w generowanych na silniku cut-scenkach wykorzystywane są te same modele postaci, co w rozgrywce. To tylko tymczasowe rozwiązanie i autorzy będą stopniowo zmieniali te modele na znacznie bardziej szczegółowe, opracowane specjalnie z myślą o filmowych sekwencjach.
- Fabuła – gracze narzekają, że kilka pierwszych misji z kampanii jest mocno oklepanych i przypomina historie z innych dużych RTS-ów. Twórcy zapewniają, że w dalszej części kampanii ulegnie to dużej zmianie. Te początkowe misje są po prostu zaprojektowane tak, aby zaznajomić użytkowników z rozgrywką i uniwersum, zanim autorzy przestawią historię na bardziej nietypowe tory. Natomiast gracze dobrze przyjęli najważniejsze postacie i deweloperzy zamierzają w związku z tym mocno rozbudować ich biografie oraz wzbogacić scenariusz o więcej osobistych wątków im poświeconych, dostaną także lepsze kwestie dialogowe. Pierwszą bohaterką, która na tym skorzysta, będzie Amara.
- Bohaterowie – autorzy pracują nad systemem rozwoju bohaterów. Jest on tworzony tak, aby nie było możliwe odblokowanie wszystkiego, więc rozwinięci herosi będą mocno się od siebie różnili, zależnie od wyborów każdego gracza. Ponadto dostępny w co-opie rozbudowany system ekwipunku zostanie dodany także do kampanii.
Stormgate dostępne jest tylko na PC w ramach Steam Early Access. Produkcja ma spędzić we wczesnym dostępie co najmniej rok.
- Stormgate na Steamie
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS