Z wyliczeń organizacji GMAC (Graduate Management Admission Council), która wypracowała standard aplikowania na takie kierunki, wynika, że w naborze na programy MBA na rok akademicki 2022/2023 wzięło udział o 6,5 proc. mniej osób niż rok wcześniej, gdy kierunki MBA odnotowały wzrost liczby aplikantów o 3,8 proc. Większość z puli wszystkich rodzajów programów MBA (60 proc.) otrzymała mniej aplikacji niż rok wcześniej.
Powodów takiej sytuacji eksperci upatrują m.in. w trwającym kryzysie.
– W dobie rynku pracownika pracodawcy są skupieni na zatrzymywaniu pracowników przy swojej firmie. Kandydatom na studia MBA, którzy chętnie zrobiliby sobie przerwę w pracy, żeby skończyć taki kurs, oferują awanse, podwyżki i inne kuszące opcje. Ma to smutny wpływ na popyt na takie kierunki, zwłaszcza na rynku amerykańskim i wśród osób najbardziej doświadczonych – konstatują autorzy raportu.
W grupie programów MBA kierowanych do najbardziej doświadczonych menedżerów spadki liczby aplikujących na nie osób dotknęły aż 70 proc. takich kierunków. Czyli przede wszystkim kierunków Executive MBA, na których aż 72 proc. stanowią osoby z ponaddziesięcioletnim doświadczeniem w biznesie.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS