Podczas środowego posiedzenia sejmowej podkomisji stałej ds. transportu drogowego, drogownictwa i bezpieczeństwa ruchu drogowego, które miało miejsce 24 lipca, omawiano kluczowe tematy związane z rozbudową i modernizacją obwodnicy Trójmiasta. Spotkanie to zgromadziło przedstawicieli władz Gdańska oraz samorządowców z Pomorza, którzy wspólnie dyskutowali nad przyszłością tej ważnej arterii komunikacyjnej.Na porządku dziennym znalazły się kwestie modernizacji zachodniej obwodnicy Trójmiasta, analiza aktualnego natężenia ruchu, przepustowości oraz stanu technicznego infrastruktury. Jednym z głównych tematów była perspektywa realizacji Węzła Straszyn, który ma na celu usprawnienie ruchu w okolicach Gdańska. Władze miasta podkreśliły, że potrzeba inwestycji ze strony Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad jest pilna, aby sprostać rosnącemu ruchowi, który obecnie sięga aż 100 tysięcy pojazdów dziennie.Podczas spotkania omawiano również potrzebę poszerzenia obwodnicy do trzech pasów ruchu oraz przebudowy kluczowych węzłów, w tym Osowa, Kowale i Szadółki. Zastępca prezydenta Gdańska, Piotr Grzelak, zaznaczył, że przygotowanie dokumentacji dla węzłów Szadółki i Kowale jest już niemal ukończone, a odpowiedzialność za te projekty spoczywa na Mieście Gdańsk oraz województwie pomorskim. Grzelak podkreślił również, że konieczne jest już teraz myślenie o przyszłych inwestycjach oraz dalszych poszerzeniach obwodnicy.Rozbudowa i modernizacja infrastruktury drogowej Trójmiasta jest nie tylko potrzebna, ale również niezbędna dla poprawy bezpieczeństwa ruchu oraz płynności komunikacyjnej. Jakie konkretne kroki zostaną podjęte, aby zrealizować te ambitne plany, pokażą nadchodzące miesiące.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS