- W 2013 roku Kawasaki pokazało J Concept – futurystyczną wizję sportowego trójkołowca.
- W lutym producent złożył dokumentację patentową dotyczącą zawieszenia trójkołowca.
- Teraz pojawia się niewyraźne zdjęcie trójkołowca z elementami… H2.
Trójkołowiec J Concept pojawił się na stoisku Kawasaki podczas Tokyo Motor Show w roku 2013. Wówczas taki jednoślad musiał wydawać się czymś naprawdę futurystycznym. Sposób myślenia o motocyklu jako pojeździe dwukołowym zmienił dopiero pokazany w 2018 r. Niken. Tutaj zastrzeżenie – wiem o motocyklach z koszem i trajkach, chodzi o trójkołowiec, który pochyla się w zakręty jak zwykły motocykl.
Koncept Kawasaki był jednak czymś znacznie więcej niż tylko trójkołowcem pochylającym się w zakręty. Pojazd był w stanie zmieniać swoją geometrię w zależności od funkcji, zaś rolę kokpitu pełniła… wewnętrzna strona wizjera kasku. Z Nikenem tamten pojazd łączył tylko fakt posiadania dwóch kół z przodu, poza tym był to całkiem inny sprzęt, nastawiony stricte na sportowe doznania.
W lutym Kawasaki złożyło dokumentację patentową dotyczącą przedniego zawieszenia opartego o dwa pchane wahacze, z których każdy obsługiwałby oddzielne koło. Miałyby one być połączone drążkiem wahliwym z poprzecznie zamontowaną sprężyną. Takie rozwiązanie pozwoliłoby zminimalizować masę nieresorowaną, i obniżyć środek ciężkości, co przełożyłoby się na osiągi motocykla.
Każdy z wahaczy obsługiwany byłby oddzielną końcówką kierownicy – oznaczałoby to wychylanie się zewnętrznej końcówki w górę podczas pokonywania zakrętu. Z jednej strony to trochę dziwne, z drugiej w zasadzie tak samo zachowuje się podczas jazdy tradycyjna motocyklowa kierownica.
Od publikacji dokumentów patentowych minęło sporo czasu, lecz Kawasaki z całą pewnością nie odpuszcza tego tematu. Nowe zdjęcie trójkołowego motocykla pojawiło się w prezentacji obrazującej plany producenta związane z rozwojem nowych technologii. Wprawdzie ilustracja dotyczy ogólnej grupy pojazdów zasilanych wodorem, ale fakty wykorzystania tutaj trójkołowego konceptu z pewnością nie jest bez znaczenia.
Uwagę zwraca tutaj użycie pochodzącego z modelu H2 wahacza – to może sugerować, że koncept jest bliżej realizacji niż nam się wydaje.
Przeczytaj także: Kawasaki J Concept.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS