Pierwszemu Tigerowi 1200, pokazanemu jeszcze w 2012 roku jako Explorer, nadałem przydomek “ścigacz”. Za sprawą pozycji, silnika i odczuć z jazdy był on tak inny od ówczesnej konkurencji, że naprawdę przywodził na myśl raczej szybkie przemieszczanie się po asfalcie niż szutrowe drogi.
Z biegiem lat Tiger 1200 zyskiwał na charakterze, ale dopiero aktualna odsłona modelu nadała mu tak pożądanej wśród fanów jazdy po bezdrożach surowości. Producent wprowadził w nowej odsłonie mnóstwo zmian i, wzorem ofert innych Tygrysów, proponuje kilka wersji tego modelu.
Tak jak się spodziewaliśmy, producent wpakował do ramy jednostkę napędową przejętą z modelu Speed Triple. Trzycylindrowy piec ma mniejszą pojemność niż poprzedni Tiger 1200 – 1160 cm3 zamiast 1215 cm3 – ale dysponuje większą mocą – 150 KM zamiast 137 KM. Większa jest także wartość maksymalnego momentu obrotowego. W nowym Tigerze 1200 jest to 130 Nm (121 Nm w starym). Napęd realizowany jest wałem, jak u poprzednika.
Dla poprawienia wartości i przebiegu momentu obrotowego, szczególnie w średnim zakresie obrotów, producent zdecydował się obniżyć nieco moc silnika ze Speed Triple’a – tam mieliśmy do czynienia ze 180 KM i 125 Nm momentu obrotowego.
Gama nowych Tigerów 1200 zaczyna się od wersji GT, przeznaczonej na asfalt. Stopień wyżej stoi GT Pro, następnie GT Explorer – najwyższa specyfikacja asfaltowa. Ofertę uzupełniają dwie wersje off-roadowe: Rally Pro i Rally Explorer. Podobnie jak w przypadku mniejszych Tygrysów, wersje przeznaczone na drogi nieutwardzone wyposażone będą w szprychowe koła, osłony silnika, gmole i elektronikę przydatną w off-roadzie.
Odmiany sygnowane historyczną nazwą Explorer otrzymają 30-litrowe zbiorniki paliwa, bogate wyposażenie standardowe, w tym także pełen pakiet pokładowej elektroniki z arsenału Triumpha. Odmiany GT mają aluminiowe koła: 19-calowe przednie i 18-calowe tylne. Wersje Rally odpowiednio koła 21-calowe i 18-calowe, szprychowe. Rally i GT wyposażone są w półaktywne zawieszenie Showa. Standardowe wersje GT mają zbiorniki 20-litrowe. Odmiana Explorer jest również wyposażona w system monitoringu martwego pola.
Ceny motocykli z nowej gamy Tigera 1200 nie zostały jeszcze ujawnione, ale nie spodziewamy się, żeby były tańsze niż 70 tys. zł za wersję podstawową. Tanio już było…
zobacz galerię
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS