Dla wielu osób telewizja linearna przestała istnieć lata temu. Nie oznacza to, że odbiorniki zniknęły z naszych domostw. Przeciwnie, w dobie rozwoju technologii użytkowej, urządzenia te rozwijają się w niespotykanym dotychczas tempie. Nie bez znaczenia jest pandemia koronawirusa, która w pewnym stopniu zmusiła nas do częstszego pozostawania w domowym zaciszu. Jako że spędzamy w naszych mieszkaniach coraz więcej czasu, naturalną konsekwencją wydaje się wzrost zainteresowania telewizorami. Te oferują dziś inteligentne funkcje, które czynią z nich istne terminale internetowe do usług, z których korzystamy na komputerach, tabletach smartfonach, a nawet zegarkach. Dzięki badaniu przeprowadzonemu dla TP Vision dowiadujemy się, jakie są najważniejsze trendy w branży smart TV na 2021 rok.
Sztuczna inteligencja, naturalny obraz, współpraca ze smartfonami oraz wbudowane systemy audio – To najważniejsze trendy w segmencie smart TV, które podyktują rozwój branży w 2021 roku.
Testujemy Xiaomi Mi Box 4K, NVIDIA Shield i Apple TV 4K
Według badań PanelWizard Direct przeprowadzonych na zlecenie TP Vision właściciela marki Philips TV & Sounds, jednego z wiodących producentów telewizorów w Polsce, blisko 74% mieszkańców naszego kraju uważa nowoczesne technologie za nader istotne cechy telewizora. WiFi, coraz większa ilość RAM oraz systemy operacyjne pozwalające na instalowanie dodatkowego oprogramowania, sprawiają, że użytkownicy oczekują od producentów rozwoju w zakresie nowych funkcji, w tym streamingu gier wideo, do której to zabawy nie byłyby już potrzebne konsole. Przynajmniej w ograniczonym zakresie. Nie bez znaczenia jest też także współpraca ze smartfonami, na którą zwróciło uwagę 63% respondentów. Możliwość sterowania TV za pomocą telefonu jest więc pożądana równie mocno, jak opcja przesyłania zdjęć na ekrany.
Samsung Q7FN – testujemy nowy QLED TV 4K HDR z Ambient Mode
Dla przebadanej grupy osób liczy się także naturalny obraz, za którego jakość dba dziś sztuczna inteligencja. Sieci neuronowe oraz uczenie maszynowe analizują wideo klatka po klatce, dobierając optymalne dla danej sceny ustawienia. Docelowo, obraz ma być bliski rzeczywistości i w tym kierunku będą zmierzać producenci w 2021 roku i w późniejszych latach. Nie bez znaczenia jest również dźwięk, do którego wagę przywiązuje aż 87% ankietowanych. Jak nietrudno zgadnąć, wspomniana kwestia stanowi kolejny priorytetowy kierunek rozwoju segmentu smart TV. Badanie przeprowadzono na reprezentatywnej grupie 1027 osób w wieku od 18 do 75 roku życia.
Źródło: TPVision
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS