A A+ A++

Dla wielu osób telewizja linearna przestała istnieć lata temu. Nie oznacza to, że odbiorniki zniknęły z naszych domostw. Przeciwnie, w dobie rozwoju technologii użytkowej, urządzenia te rozwijają się w niespotykanym dotychczas tempie. Nie bez znaczenia jest pandemia koronawirusa, która w pewnym stopniu zmusiła nas do częstszego pozostawania w domowym zaciszu. Jako że spędzamy w naszych mieszkaniach coraz więcej czasu, naturalną konsekwencją wydaje się wzrost zainteresowania telewizorami. Te oferują dziś inteligentne funkcje, które czynią z nich istne terminale internetowe do usług, z których korzystamy na komputerach, tabletach smartfonach, a nawet zegarkach. Dzięki badaniu przeprowadzonemu dla TP Vision dowiadujemy się, jakie są najważniejsze trendy w branży smart TV na 2021 rok.

Sztuczna inteligencja, naturalny obraz, współpraca ze smartfonami oraz wbudowane systemy audio – To najważniejsze trendy w segmencie smart TV, które podyktują rozwój branży w 2021 roku.

_TITLE_

Testujemy Xiaomi Mi Box 4K, NVIDIA Shield i Apple TV 4K

Według badań PanelWizard Direct przeprowadzonych na zlecenie TP Vision właściciela marki Philips TV & Sounds, jednego z wiodących producentów telewizorów w Polsce, blisko 74% mieszkańców naszego kraju uważa nowoczesne technologie za nader istotne cechy telewizora. WiFi, coraz większa ilość RAM oraz systemy operacyjne pozwalające na instalowanie dodatkowego oprogramowania, sprawiają, że użytkownicy oczekują od producentów rozwoju w zakresie nowych funkcji, w tym streamingu gier wideo, do której to zabawy nie byłyby już potrzebne konsole. Przynajmniej w ograniczonym zakresie. Nie bez znaczenia jest też także współpraca ze smartfonami, na którą zwróciło uwagę 63% respondentów. Możliwość sterowania TV za pomocą telefonu jest więc pożądana równie mocno, jak opcja przesyłania zdjęć na ekrany.

_TITLE_

Samsung Q7FN – testujemy nowy QLED TV 4K HDR z Ambient Mode

Dla przebadanej grupy osób liczy się także naturalny obraz, za którego jakość dba dziś sztuczna inteligencja. Sieci neuronowe oraz uczenie maszynowe analizują wideo klatka po klatce, dobierając optymalne dla danej sceny ustawienia. Docelowo, obraz ma być bliski rzeczywistości i w tym kierunku będą zmierzać producenci w 2021 roku i w późniejszych latach. Nie bez znaczenia jest również dźwięk, do którego wagę przywiązuje aż 87% ankietowanych. Jak nietrudno zgadnąć, wspomniana kwestia stanowi kolejny priorytetowy kierunek rozwoju segmentu smart TV. Badanie przeprowadzono na reprezentatywnej grupie 1027 osób w wieku od 18 do 75 roku życia.

Źródło: TPVision

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułZaciągną kredyt
Następny artykułRozpoczynają się testy przesiewowe nauczycieli [OGLĄDAJ]