Administratorem danych osobowych zbieranych za pośrednictwem serwisu internetowego jest Bomega sp. z o.o. KRS:0000841054, NIP: 9112034523; REGON: 386056613. Dane są lub mogą być przetwarzane w celach oraz na podstawach wskazanych szczegółowo w polityce prywatności (np. realizacja umowy, marketing bezpośredni). Polityka prywatności zawiera pełną informację na temat przetwarzania danych przez administratora wraz z prawami przysługującymi osobie, której dane dotyczą. Szybki kontakt z administratorem: adres poczty elektronicznej: [email protected]
Trek zaprezentował zupełnie nową maszynę dedykowaną do ścigania się w XC – fulla Supercaliber. To nie jest jednak kolejna, zwykła premiera… Trek pokazał bowiem swojego game changera, rower, który zrywa z obecną konwencją maszyny full-suspension do XC ze skokiem 100 mm z przodu i 100 mm z tyłu. Inżynierowie z Wisconsin zaproponowali zupełnie nową maszynę, która łączy cechy rowery typu HT z FS. Supercaliber ma bowiem niską masę, bardzo prosty system zawieszenia o skoku 60 mm i wygląda przy tym jak hardtail. Jolanda Neff potwierdziła zresztą już jego skuteczność – wygrała na nim Mistrzostwa Europy oraz zdobyła srebro MŚ w XCO. Dla wielu z nas, ten rower może być odpowiedzią na odwieczne pytanie: full czy sztywniak?Dlaczego 60 mm?Pewnie każdy zapyta dlaczego akurat 60 mm skoku. My również. Trek jednak – w swoim stylu, jak przy każdej konstrukcji do ścigania się – zbadał charakter jazdy i typ tras na których rywalizują kolarze górscy XC i uznał (popierając to liczbami), że taka wartość będzie idealna. Dodatkowo, Supercaliber wpisuje się idealnie w lukę, jaka powstaje w kolekcji między wyścigowym hardtailem Treka – Procaliber’em, a nowym fullem do ciężkiego XC i maratonów, który tak naprawdę jest już ścieżkowcem, czyli modelem Top Fuel o skoku (obu amortyzatorów) 120 mm. Prezentowaliśmy go w artykule: Trek Top Fuel (2020) – nowy wymiar XC! Obecny układ modeli wygląda więc tak, że maszyną Treka na najcięższe trasy maratonów, gdzie zjazdy przypominają szlaki rodem z enduro będzie Top Fuel, tam gdzie trasa pozostaje łatwa, a liczy się tylko bezkomprmisowa lekkość i wydajność, Trek ma swojego sprawdzonego sztywniaka Procalibera, a wszędzie indziej, czyli na 90% tras XC i maratonów pasuje właśnie Supercaliber. Zawieszenie IsoStrutKonstrukcja zawieszenia Supercaliber’a jest wyjątkowa, na pierwszy rzut oka rower wygląda jak hardtail, a tłumik ukryto pod górną rurą. Rozwiązanie nazwano IsoStrut, a dzięki temu, że pozbawione jest elementów tradycyjnego zawieszenia, waży mniej i ma wg Treka większą sztywność poprzeczną. IsoStrut łączy ramę (główny trójkąt) z górnymi widełkami tylnego trójkąta bez zawiasów. Tak jak wspominaliśmy, ma 60 mm skoku, ale to nie wszystko. Ponieważ przy wartości skoku wynoszącej jedynie 6 cm ,,zawias” będzie zapewne dość często dobijany, Trek wyprofilował tylne widełki w taki sposób, aby tłumiły uczucie dobijania i sprawnie pochniały resztę energii, której nie dał rady obsłużyć w całości amortyzator. Trek prowadził z zawodnikami blind testy w trakcie których pytani o skok zawieszenia najczęściej podawali, że czują, iż maszyna ma około 7-8 cm skoku. To interesujące i tym bardziej jesteśmy ciekawi, jak Supercaliber sprawuje się w terenie. Rama Oczywiście główną cechą nowej ramy jest IsoStrut, a konstrukcja Supercalibera wygląda na idealne do XC połączenie efektywności, trakcji oraz komfortu. Rama z damperem i śrubami waży 1900 gramów, a inżynierowie Treka pracowali nad nią aż 4 lata! Dzięki tej masie, topowy model 9.9 waży jedynie 9,8 kg. Rama posiada nowoczesną, progresywną geometrię. Główka ma 69 stopni, a rura podsiodłowa 74 stopnie. Górna rura jest dość długa, a tylny trójkąt ma jedyne 430 mm. Taka geometria będzie zwrotna i precyzyjna, ale przede wszystkim bardzo bezpieczna i stabilna na zjazdach. Z pewnością pomoże kontrolować sprzęt, gdy tętno jest bliskie maksimum. Do konstrukcji szkieletu nowego Treka zastosowano karbonowe włókna OCLV Mountain, a rama posiada oczywiście wszystkie aktualne rozwiązania, jak ośki Boost, czy wewnętrzne prowadzenie przewodów. Co ważne i istotne dla zaawansowanych zawodników, łatwo dobrać rower idealny pod siebie, Trek bowiem przewidział gęstą rozmiarówkę, liczącą aż 6 rozmiarów: S, M, M/L, L, XL, XXL. W sprzedaży są 4 wersje, które prezentujemy poniżej.Supercaliber 9.9 AXSAmortyzator Rock Shox SID UltimateTłumik Trek IsoStrut, Fox PerformanceKoła Bontrager Kovee XXX 30Elektroniczny napęd Sram XX1 Eagle AXS 1×1247 999 złSupercaliber 9.9 Amortyzator Fox Factory 32 Step-Cast, Float EVOL, FIT4Tłumik Trek IsoStrut, Fox PerformanceKoła Bontrager Kovee XXX 30Napęd Sram XX1 Eagle 1×1242 999 złSupercaliber 9.8Amortyzator Fox Factory 32 Step-Cast, Float EVOL Tłumik Trek IsoStrut, Fox PerformanceKoła Bontrager Kovee Elite 30Napęd Sram GX Eagle 1×1226 999 złSupercaliber 9.7 Amortyzator Rock Shox Reba RLTłumik Trek IsoStrut, Fox PerformanceKoła Bontrager Kovee Elite 23 carbonNapęd Sram NX Eagle 1×1219 999 złStrona producenta: www.trekbikes.com
When you login first time using a Social Login button, we collect your account public profile information shared by Social Login provider, based on your privacy settings. We also get your email address to automatically create an account for you in our website. Once your account is created, you'll be logged-in to this account.
Nie zgadzam sięZgadzam się
Etykieta logowania społecznościowego
When you login first time using a Social Login button, we collect your account public profile information shared by Social Login provider, based on your privacy settings. We also get your email address to automatically create an account for you in our website. Once your account is created, you'll be logged-in to this account.
Nie zgadzam sięZgadzam się
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS