A A+ A++

Sektor TSL charakteryzuje się niezwykle intensywną dynamiką zmian, podatnością na nieprzewidywalne wyzwania oraz niebezpieczeństwa. Transport ponadgabarytowy jest kategorią, która wymaga szczególne troski oraz spełnienia licznych, bardzo restrykcyjnych przepisów. W dzisiejszej publikacji prezentujemy najważniejsze aspekty procesu koordynacyjnego.

Transport ponadnormatywny, czyli ABC przygotowania

Każda osoba działająca w branży logistycznej wie, że dbałość o szczegóły jest kluczowa dla tego sektora działalności zawodowej. Nawet niewielkie uchybienia, niedopatrzenia lub oznaki niedbalstwa mogą doprowadzić do ogromnych kosztów i kar finansowych. Właśnie dlatego każdy etap planowania trasy musi być zrealizowany w sposób rzetelny, profesjonalny- bez względu na to, czy organizowany jest przewóz koparki, kombajnów, ciągników rolniczych lub transport samochodów dostawczych.

Samo przygotowanie przewozu ponadgabarytowego zawiera kilka fundamentalnych elementów. Pierwszą kwestią jest dobór trasy, która charakteryzuje się najkrótszym odcinkiem do pokonania. Warto pamiętać, że jest to ogromne wyzwanie logistyczne dla każdego zaangażowanego podmiotu, a planowany dystans powinien uwzględniać wyłącznie niezbędną ilość kilometrów, przebytą przez dany region- na przykład województwo mazowieckie.
Kolejnym krokiem jest uzyskanie odpowiedniego zezwolenia, które umożliwia przewóz ładunku przekraczający dopuszczalne normy. Po otrzymaniu takiego dokumentu należy przeprowadzić ponowne sprawdzenie wcześniej zaplanowanej trasy oraz wyeliminować wszelkie wątpliwości, które mogą pojawić się podczas przykładowej trasy Warszawa- Łódź.

W tym celu konieczne jest zrealizowanie wizji lokalnej, która obejmuje kilka ogniw całej procedury. Krytycznym punktem jest sprawdzenie samego miejsca załadunku oraz rozładunku ładunku, a także przestrzeni do operacji manipulacyjnych oraz rodzaju podłoża. Wizja powinna zostać przeprowadzona w sposób rzetelny i dokładny, aby nie pozostawić żadnych obiekcji. Analiza powinna zawierać również dokładne zapoznanie się z samym ładunkiem oraz jego parametrami- wysokością, masą oraz szerokością.

Po zaznajomieniu się z tymi informacjami następuje moment przygotowania odpowiedniego środka transferu. Transport samochodów dostawczych może wymagać zupełnie innego narzędzia w porównaniu do relokacji części maszyn lub elementów budowy. Co więcej, ekspertyzy technicznej wymagają również obiekty znajdujące się na planowanej trasie, dzięki czemu minimalizowane jest ryzyko wystąpienia bardzo poważnego zderzenia. 

Kompleksowy harmonogram zlecenia nie może pominąć czasu jazdy oraz postojów, a nawet dokładnych lokalizacji planowanych przerw. Całość uzupełnia ustalenie sprawnej i czytelnej komunikacji z odpowiednimi służbami oraz innymi podmiotami wspomagającymi- taką osobą jest również pilot pojazdu ponadgabarytowego. Tak zaawansowany poziom umiejętności logistycznych wymaga wiedzy, doświadczenia i niezawodnego sprzętu.

Transport niskopodwoziowy

Flota firmy transportowej powinna gwarantować bezpieczeństwo oraz terminowość dostawy. Wykorzystywane przyczepy oraz lawety niskopodwoziowe muszą być regularnie serwisowane i poddawane rzetelnym przeglądom.

Przyczepa niskopodwoziowa SEMI jest uniwersalnym rozwiązaniem dedykowanym transportowi maszyn budowlanych oraz rolniczych, a nawet konstrukcjom stalowym. Na szczególne wyróżnieni zasługuje również przyczepa niskopodwoziowa typu TIEFFBET, która z łatwością transferuje elementy sprzętu dźwigowego lub linie produkcyjne. 

Specjalistyczny transport ponadgabarytowy:

Transport ponadgabarytowy Łódź

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułNajdziksze newsy tygodnia – prezes obiecał piłkarzom autobus pełen pań lekkich obyczajów
Następny artykułZakaz wjazdu starych samochodów do Krakowa pod znakiem zapytania