“Przed chwilą zakończyła się e-aukcja – trasę na Kasprzaka wybuduje Budimex za 199,5 mln zł. Budżet zamawiającego wyniósł nieco ponad 240 mln zł” – poinformował w piątek (25 czerwca) po południu prezes Tramwajów Warszawskich Wojciech Bartelski.
Linia tramwajowa na Kasprzaka: na razie bez rozjazdów
Wybrany wykonawca wyremontuje istniejące tory na ul. Kasprzaka między ul. Skierniewicką a Karolkową, odtworzy ich fragment od ul. Skierniewickiej do al. Prymasa Tysiąclecia zlikwidowany na początku lat 90. oraz wytyczy nowe do węzła z ul. Redutową i Wolską.
Tędy będzie przebiegać linia tramwajowa w drugiej połowie lat 20. Gazeta Wyborcza
W sumie to 3,5 km zielonych torowisk, choć bez zapowiadanych wcześniej rozjazdów do linii w kierunku Ochoty w powstającym już tunelu pod Dworcem Zachodnim. Odnogę od ul. Kasprzaka wzdłuż ul. Ordona na Odolanach odłożono po 2027 r., a druga część na przedłużeniu ul. Płockiej – przez ul. Krzyżanowskiego – nie ma nawet wyznaczonego terminu budowy.
Linia tramwajowa na Kasprzaka ma być gotowa w połowie 2023 r.
Tramwaje Warszawskie przeznaczyły na prace na ul. Kasprzaka 240,7 mln zł. Wykonawcę udało się wybrać dopiero po kilku próbach. Po otworzeniu ofert w pierwszym etapie aukcji Budimex był najdroższy. Wycenił ofertę na 323,6 mln zł. W dogrywce obniżył cenę aż o 120 mln zł, do 199,5 mln zł.
Biorące udział w konkursie firmy w lutym tego roku deklarowały zakończenie prac w 20 miesięcy od podpisania kontraktu. Ponieważ ma im przysługiwać – nietypowo jak na inwestycję miejską – w sumie aż pół roku przerwy w okresach zimowych, można się spodziewać, że wszystko będzie gotowe dopiero w połowie 2023 r.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS