W lipcu ubiegłego roku tramwaj 41 wrócił na trasę do Łodzi. Remont linii tramwajowej toczył się w ramach unijnego projektu „Łódzki Tramwaj Metropolitalny: etap Pabianice – Ksawerów”.
Był ogromnym przedsięwzięciem infrastrukturalnym – największą inwestycją od czasów uruchomienia trasy w 1901 r. i kluczową w historii obu samorządów, Pabianic i Ksawerów. Nastąpiła wymiana 9 km torowiska i słupów trakcyjnych wraz z siecią i układem zasilającym. Przebudowane przystanki mają podwyższone perony, urządzenia informacji pasażerskiej i monitoring. Wspólny pas autobusowo-tramwajowy wprowadził priorytet dla transportu zbiorowego. Monitoring na przystankach autobusowych i doświetlenie przejść dla pieszych poprawiają bezpieczeństwo. Rowerzyści mogą korzystać z drogi rowerowej wzdłuż całej ulicy Zamkowej, przy Dużym Skręcie jest wiata rowerowa i nowy ciąg pieszo-rowerowy. Od nowa został zbudowany most na rzece Dobrzynce, poprzedni miał blisko sto lat.
Modernizacja linii tramwajowej wpłynęła na zmianę wyglądu centrum Pabianic. Zostało posadzonych ponad 50 drzew oraz 4,5 tys. krzewów i bylin.
Przywrócenie komunikacji tramwajowej z Pabianic do Łodzi było drugim przypadkiem wznowienia ruchu na zamkniętych w ostatnich latach tramwajowej pięciu łódzkich linii podmiejskich. Można dojechać do Łodzi szybkim i ekologicznym transportem, bez stania w korkach. Dzięki modernizacji linii, skrócił się czas przejazdu, a połączenie jest niezawodne.
– Wierzę, że dla mieszkańców Pabianic i Ksawerowa tramwaj pozostanie najpopularniejszym połączeniem do Łodzi, które jest alternatywą dla samochodu i będzie służyło im przez kolejne dekady – mówi prezydent Grzegorz Mackiewicz.
W dni powszednie z tramwaju korzysta około 8,5 tys. pasażerów dziennie, czyli przewozi ponad 36 proc. wszystkich pasażerów korzystających z komunikacji miejskiej. Coraz więcej osób korzysta też z nowej linii autobusowej A41 – z Bugaju do tramwaju. Całą trasę można przejechać na jednym bilecie, co jest ułatwieniem dla pabianiczan, którzy regularnie dojeżdżają do szkoły lub pracy w Łodzi.
Projekt „Łódzki Tramwaj Metropolitalny: etap Pabianice – Ksawerów” współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego
w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego
na lata 2014-2020 i środków z budżetu państwa.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS