A A+ A++

Jeszcze przed startem sobotniego wyścigu sprinterskiego, kierowcy przejechali jedno dodatkowe okrążenie ze względu na problemy po ustawieniu się na polach startowych u Christiana Mansella z zespołu ART.

Australijczyk przez radio zespołowe przekazał, że ma problemy ze skrzynią biegów, po czym zaczął machać rękami do porządkowych na torze doprowadzając ostatecznie do kolejnego okrążenia formującego.

Po uporaniu się z problemami zawodnicy ruszyli do wyścigu, a startujący z pole position Tim Tramnitz z MP Motorsport zdołał utrzymać swoje prowadzenie pomimo bardzo agresywnej walki ze ruszającymi za jego plecami Dino Beganovicem (Prema) i Sebastianem Montoyą (Campos).

Już drugie okrążenie doprowadziło do neutralizacji na torze, a głównymi aktorami okazali się Noel Leon oraz Nikita Bedrin.

Meksykanin oraz Rosjanin zderzyli się ze sobą w pierwszej szykanie i odpadli z niedzielnej rywalizacji. Jak się później okazało, obaj kierowcy zostali wykluczeni z wyścigu przez niefrasobliwość Tommy’ego Smitha. Australijczyk uderzył w Leona, który następnie bez kontroli nad samochodem wjechał w jadącego przed nim Bedrina.

Po wznowieniu rywalizacji juniorzy jadący w czołówce zachowali swoje pozycje,ę a swój popis na torze zaczął Santiago Ramos (Trident).

Kierowca z Meksyku wyprzedził zarówno Beganovicia i Montoyę, awansując na drugą pozycję za plecami prowadzącego od startu Tramnitza.

Na 13. okrążeniu samochód bezpieczeństwa został ponownie wezwany na tor. Tym razem w pierwszej szykanie zderzyli się między sobą Max Esterson (Jenzer) oraz Piotr Wiśnicki (Rodin) podczas walki o 17. pozycję.

Polski kierowca zaliczył udany start do wyścigu i przez moment jechał na P16, ale w drugiej połowie sobotniej rywalizacji zaczął tracić tempo oraz wysoką pozycję.

Najpierw za wyprzedzanie Polaka zabrał się Charlie Wurz (Jenzer), a następnie uczynił to jego partner zespołowy z USA.

Polak na początku 13. okrążenia, chcąc się zrewanżować, skorzystał z DRS-u za poprzedzającym go Estersonem i wykonał kontratak, który ostatecznie zakończył się kolizją w drugim zakręcie. Wiśnicki ustawił się od wewnętrznej strony i wyglądało na to, że wyjechał zbyt szeroko uderzając w zawodnika zespołu Jenzer.

Po kilku minutach neutralizacji, dyrektor wyścigu zdecydował się wznowić rywalizację na ostatnie okrążenie, podczas którego doszło do bardzo wielu ciekawych pojedynków mających znaczenie w walce o mistrzostwo serii.

Gwiazdą ostatniego okrążenia okazał się Luke Browning (Hitech). Będący na trzecim miejscu w tabeli kierowców Brytyjczyk rozpoczął okrążenie na dziewiątej pozycji, bezpośrednio za liderem mistrzostw Leonardo Fornarolim.

Z racji tego, że nie miał nic do stracenia, bardzo agresywnie zaatakował Włoskiego kierowcę w pierwszej szykanie, wykonując czysty manewr wyprzedzania. Gdyby tego było mało, Browning przejechał bardzo dobry trzeci sektor i zdołał wyprzedzić na wyjściu z zakrętu Parabolica jeszcze jednego kierowcę, kończąc sobotni sprint na siódmej pozycji.

Oznacza to, że odrobił on do Fornaroliego jeden punkt, ponieważ Włoch przejechał najszybsze okrążenie wyścigu, za które dostał jeden dodatkowy punkt.

Po raz pierwszy w swojej karierze w F3 wyścig wygrał Tramnitz, dowożąc do mety wywalczone przez siebie w piątek pole position. Za jego plecami do mety dojechał Montoya, który we wcześniejszej części wyścigu walczył o drugą pozycję z Ramosem dopełniającym podium wyścigu spritnerskiego.

Kacper Sztuka startujący z alei serwisowej zakończył wyścig na dwudziestym miejscu. Polski kierowca podczas wyścigu zaliczył kilka udanych manewrów wyprzedzania (m. in. na debiutującym Noahu Strømstedzie).

Wyniki sprintu F3

1

T. Tramnitz MP Motorsport

7 17            
2 Colombia S. Montoya Campos Racing 11 17

+0.700

0.7

0.700          
3

S. Ramos Trident

6 17

+0.900

0.9

0.200          
4

A. Dunne MP Motorsport

9 17

+1.300

1.3

0.400          
5

D. Beganovic Prema Powerteam

1 17

+1.900

1.9

0.600          
6

S. Meguetounif Trident

5 17

+4.000

4.0

2.100          
7

L. Browning Hitech Pulse-Eight

14 17

+4.100

4.1

0.100          
8

M. Boya Campos Racing

12 17

+4.300

4.3

0.200          
9

L. Fornaroli Trident

4 17

+4.800

4.8

0.500          
10

G. Minì Prema Powerteam

2 17

+5.100

5.1

0.300          
11

M. Stenshorne Hitech Pulse-Eight

15 17

+5.500

5.5

0.400          
12

A. Lindblad Prema Powerteam

3 17

+5.900

5.9

0.400          
13

L. Van ART Grand Prix

24 17

+6.500

6.5

0.600          
14

M. Zagazeta Jenzer Motorsport

19 17

+6.700

6.7

0.200          
15

J. Loake Rodin Motorsport

31 17

+6.800

6.8

0.100          
16 Germany S. Flörsch Van Amersfoort Racing 21 17

+6.800

6.8

0.000          
17

N. Strømsted Campos Racing

10 17

+6.900

6.9

0.100          
18

C. Shields Hitech Pulse-Eight

16 17

+7.300

7.3

0.400   1      
19

T. Inthraphuvasak PHM AIX Racing

26 17

+7.500

7.5

0.200          
20

K. Sztuka MP Motorsport

8 17

+8.600

8.6

1.100          
21

N. Tsolov ART Grand Prix

25 17

+11.000

11.0

2.400          
22

C. Mansell ART Grand Prix

23 17

+13.000

13.0

2.000   1      
23

T. Smith Van Amersfoort Racing

22 17

+18.500

18.5

5.500          
24

C. Wurz Jenzer Motorsport

17 16            
25

C. Voisin Rodin Motorsport

29 16     1      
dnf

J. Dufek PHM AIX Racing

28 13     1   Nie ukończył  
dnf

M. Esterson Jenzer Motorsport

18 12         Wypadek  
dnf

P. Wiśnicki Rodin Motorsport

30 12         Wypadek  
dnf

N. Bedrin PHM AIX Racing

27 1         Wypadek  
dnf

N. León Van Amersfoort Racing

20 1         Wypadek  
Przeczytaj również:

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułKolumbijczycy w armii Ukrainy
Następny artykułToyota chce pozostać w walce o tytuł