Dwa dni po opublikowaniu pierwszych zdjęć z testów nowego hipersamochodu, Toyota oficjalnie odsłoniła GR010 Hybrid i jego ostateczne barwy. To nowa broń japońskiego producenta na Mistrzostwa Świata w Wyścigach Długodystansowych oraz 24-godzinny wyścig Le Mans. Opracowanie GR010 zgodnego z przepisami LMH, które zastąpiły najwyższa klasę LMP1, zajęło 18 miesięcy.
GR010 ma napęd na cztery koła. Zastosowano 3,5 litrowy silnik V6 z podwójnym doładowaniem, zapewniającym maksymalną moc 680 KM na tylną oś. Dla przedniej osi opracowano układ hybrydowy o mocy 272 KM. Jednak w oparciu o obowiązujące regulaminy, elektronika ogranicza moc całego pakietu do 680 KM.
Auto Toyoty do walki w klasie LMH odzwierciedla wygląd drogowego hipersamochodu GR Super Sport, który został zaprezentowany podczas zeszłorocznego 24-godzinnego wyścigu Le Mans.
Zespół będzie bronił tytułów w WEC w klasyfikacji kierowców i producentów, oraz chciał powtórzyć ostatnie sukcesy w Le Mans, z niezmienionym składem kierowców.
Toyotą z nr 7 będą jeździli aktualni mistrzowie świata – Kamui Kobayashi, Mike Conway i Jose Maria Lopez. W tej z numerem 8 będą zmieniali się Sebastien Buemi, Kazuki Nakajima i Brendon Hartley. Kierowcą testowym i rezerwowym pozostaje Nyck de Vries.
GR010 jest znacznie większy niż jego poprzednik: jest o 250 mm dłuższy, 100 mm szerszy i 100 mm wyższy. Jest również cięższy zgodnie z przepisami: waży 1040 kg w porównaniu z podstawową wagą 878 kg dla hybryd LMP1. Samochód będzie miał jedną specyfikację aerodynamiczną dla wszystkich torów, z regulowanym tylnym skrzydłem modyfikującym jej właściwości.
Wyścigowy debiut GR010 nastąpi podczas pierwszej rundy WEC 2021 w Sebring 19 marca.
Toyota GR010 Hybrid:
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS