Toyota zaprezentowała Yarisa Cross Adventure, który został zaprojektowany dla europejskich klientów i jest produkowany w Valenciennes we Francji. Auto będzie dostępne w przedsprzedaży w drugim kwartale 2021 roku, a oficjalna sprzedaż rozpocznie się we wrześniu 2021 roku.
Yaris Cross został zbudowany na platformie GA-B z serii TNGA (Toyota New Global Architecture), którą dzieli z nowym Yarisem hatchback. Ma jednak wyższą pozycję za kierownicą i zwiększony prześwit.
Priorytetem dla projektantów Yarisa Cross było stworzenie auta praktycznego. W topowej, inauguracyjnej, odmianie – Premiere Edition – samochód wyposażony będzie m.in. w elektryczną klapę bagażnika z czujnikiem wykrywającym ruch stopą, a także regulowaną podłogę bagażnika. Sam bagażnik (producent nie chwali się pojemnością) może zostać powiększony przez złożenie oparć tylnej kanapy, które są dzielone w proporcji 40:20:40, co pozwala na złożenie każdego siedzenia oddzielnie. Dzięki temu nie powinno być problemów z przewiezieniem nart, roweru czy kilku walizek.
We wnętrzu Yarisa Cross Adventure znajdziemy np. dekoracyjne detale wykończone lakierem Piano Black oraz czarną podsufitkę. Kierownica oraz dźwignia zmiany biegów zostały obszyte skórą. Na szczycie konsoli środkowej wygospodarowano miejsce na duży dotykowy wyświetlacz.
Napęd hybrydowy czwartej generacji dostępny jest we wszystkich jego wersjach. Jest oparty na 1,5-litrowym, 3-cylindrowym silniku benzynowym o mocy 116 KM, pracującym w cyklu Atkinsona. Napęd ten zadebiutował w nowym Yarisie hatchback.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS