A A+ A++

To Prius był pierwszą oferowaną seryjnie Toyotą z napędem hybrydowym. Auto, które wyprzedziło trendy. Niestety wraz z wzrostem popularności tego napędu Prius pozostawał w tyle, aż w końcu w ogóle zniknął z większości rynków. Na szczęście jak mówi powiedzenie – umarli żyją dłużej. I to sprawdza się w przypadku Priusa, który teraz odrodził się na salonie samochodowym w Los Angeles i wygląda na to, że nowa generacja jest w znakomitej formie. Model wróci do europejskich salonów i będzie oferowany jako hybryda plug-in. Data wprowadzenia na rynek to lato 2023 roku.

Toyota Prius

Toyota Prius

mat. prasowe

Nowa generacja hybrydowego systemu plug-in ma być szczególnie wydajna. Prius oferuje większą moc i większy akumulator, zasięg elektryczny wzrósł o 50 proc. Połączenie mocniejszego silnika elektrycznego i 2,0-litrowego silnika benzynowego pozwoliło osiągnąć moc aż 223 KM. Nowy Prius przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,7 sekundy, ale na resztę danych musimy jeszcze poczekać. Silnik benzynowy ma 148 KM mocy, a elektryczny zabudowany przy przedniej osi 160 KM. To duży zastrzyk mocy i w porównaniu ze 122-konnym napędem aktualnego Priusa Plug-in Hybrid stanowi wzrost o ponad 80 proc. Akumulator litowo-jonowy zabudowany pod tylnym siedzeniem ma pojemność 13,6 kWh. Można go ładować za pomocą kabla lub dostępnego opcjonalnie dachu solarnego. Na innych rynkach Prius będzie oferowany z klasycznym napędem hybrydowym (HEV). Taka wersja będzie miała 140 KM z 1,8-litrowym silnikiem i 193 KM w wersji dwulitrowej.

Toyota Prius

Toyota Prius

mat. prasowe

Toyota Prius

Toyota Prius

mat. prasowe

Nowa Toyota Prius jest również wizualnie znacznie bardziej dynamiczny. Minęły czasy szarej myszy. Aerodynamiczny design prezentuje się bardzo sportowo, a sylwetka przypomina model coupe. Ponadto Prius stał się bardziej kompaktowy. Długość wynosi 4,60 metra i została zmniejszona o 46 mm, a rozstaw osi za to wydłużony o 50 mm do 2,75 m. Nowy Prius jest też o 22 mm szerszy i 50 mm niższy od poprzednika. Jeśli w przyszłości Toyoty będą wyglądać tak dobrze to czekają nas ciekawe czasy. Auto powstało w architekturze Toyota New Global Architecture (TNGA) na platformie GA-C drugiej generacji. Jest lżejsze, sztywniejsze, ma środek ciężkości niżej położony dzięki korzystniejszemu umieszczeniu baterii i zbiornika paliwa.

Toyota Prius

Toyota … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułSeagate prezentuje dyski twarde o prędkościach SSD
Następny artykułZielonogórski Punkt Dystrybucji Węgla już działa [WIDEO]