Marka Gazoo Racing jest coraz bardziej widoczna w gamie Toyoty. To nie tylko modele GR, czyli GR Supra, GR Yaris oraz najnowsze coupe GR86 – rasowe samochody sportowe, stworzone od podstaw przez inżynierów Gazoo Racing na bazie doświadczeń z rajdów i wyścigów dla entuzjastów emocji za kierownicą, a także pasjonatów startów w amatorskich imprezach. Toyota oferuje też samochody z linii GR Sport, czyli specjalne wersje wyposażeniowe najpopularniejszych modeli, w których często stosuje się też modyfikacje podwozia. Do tej kategorii zaliczamy Toyotę C-HR, a także Corollę w odmianach hatchback, sedan i TS kombi, które są dostępne z tym pakietem od jakiegoś czasu. W 2022 roku dołączyły modele Yaris GR Sport oraz Hilux GR Sport. W obu przypadkach to coś więcej niż tylko zmiany stylistyczne.
Toyota Yaris GR Sport
Toyota Yaris to klasyczny reprezentant segmentu B. Japoński hatchback to od lat bestseller na polskim rynku, który w wersji GR Sport przyprawi o szybsze bicie serca. Inżynierowie z Gazoo Racing wzmocnili nadwozie, dopracowali układ kierowniczy i zmodyfikowali zawieszenie. Precyzja elektronicznego wspomagania kierownicy została zwiększona, a tuning zawieszenia objął amortyzatory, które poprawiają reakcję układu kierowniczego, oraz tylne sprężyny, które zwiększyły przyczepność kół podczas przyspieszania i hamowania. Dodatkowe okładziny wewnątrz wszystkich czterech nadkoli zoptymalizowały przepływ powietrza wokół auta. Te wszystkie zmiany sprawiają, że wrażenia z jazdy różnią się od mniej usportowionych wersji.
Toyota Yaris GR Sport
Z zewnątrz Yarisa GR Sport też nie pomylimy z żadnym innym Yarisem. To jedyna wersja w gamie z 18-calowymi aluminiowymi felgami o specjalnym wzorze i czerwonych akcentach. Różni się także grill z motywem G, nowy tylny dyfuzor, a także zarezerwowany dla linii GR Sport lakier Dynamic Grey. Gdyby ktoś jeszcze miał wątpliwości, to na klapie bagażnika umieszczono emblemat GR Sport. Wnętrze też aż kipi sportowymi akcentami. Mamy czerwone przeszycia, znaczki GR Sport, metaliczne akcenty, a także tapicerkę z syntetycznego zamszu Ultrasuede. Yaris GR Sport oferowany jest z dwoma rodzajami napędu. Auto można zamówić z benzynowym silnikiem 1.5 o mocy 125 KM i manualną skrzynią biegów, albo z hybrydową jednostką 1.5 czwartej generacji o łącznej mocy układu wynoszącej 116 KM.
Toyota Hilux to ikona samochodów terenowych i pick-upów. Konstrukcja oparta na ramie, stały napęd na cztery koła, wydajny i wytrzymały silnik, który radzi sobie w najtrudniejszych warunkach, a do tego ponadprzeciętna wytrzymałość i niezawodność to atuty Hiluxa od lat. Dla inżynierów z Toyota Gazoo Racing to była idealna baza do stworzenia auta do wygrywania rajdów cross-country, z najtrudniejszym Rajdem Dakar na czele. To był strzał w dziesiątkę, bo w 2019 i 2022 roku rajdowy Hilux okazał się najlepszy w tej wymagającej imprezie. By nawiązać do tych sukcesów i dać kierowcom choć odrobinę dakarowych emocji, stworzono Toyotę Hilux GR Sport. Jak spece od rajdowych terenówek ulepszyli auto, które do tej pory kojarzyło się raczej z pick-upem do pracy?
Najwięcej zmian zaszło w układzie zawieszenia, gdzie zastosowano nowe amortyzatory jednorurowe w kolorze czerwonym i zmodyfikowane sprężyny oraz przeprojektowane resory piórowe i nowe tuleje. Przednie sprężyny śrubowe zostały usztywnione. W porównaniu ze standardowym Hiluxem wersja GR Sport lepiej się prowadzi, nadwozie się tak nie wychyla, a przyczepność tylnej osi jest większa. Wszystko po to, by auto mogło prowadzić się jak rajdówka. Hilux GR Sport ma silnik 2.8 D-4D o mocy 204 KM i automatyczną, sześciobiegową przekładnię, a także blokadę tylnego mechanizmu różnicowego i mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizg … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS