A A+ A++

Sezon 2021 jest ostatnim z obecnymi autami WRC, wprowadzonymi w 2017 roku. W przyszłorocznych mistrzostwach w najwyższej klasie na odcinki specjalne wyjadą samochody Rally1 z napędem hybrydowym.

Zmiana przepisów technicznych spowodowała, że Toyota, Hyundai i M-Sport Ford równolegle z trwającą rywalizacją, muszą zająć się budową i rozwojem całkowicie nowych aut.

Toyota jest obecnie liderem zarówno w mistrzostwach kierowców, jak i producentów, wygrywając pięć z sześciu dotychczasowych rajdów w tym roku.

Pomimo takich wyników japońskiego producenta, szef TGR WRT – Jari-Matti Latvala czuje, że jego zespół nie może całkowicie oderwać wzroku od tego roku i rzucić wszystkie swoje wysiłki na rozwój hybrydowego GR Yarisa.

– W przeszłości miałem już do czynienia z sytuacją, w której pojawiał się nowy samochód, a my przestawaliśmy rozwijać obecny i nagle inny producent stawał się o wiele bardziej konkurencyjny – powiedział Latvala dla Autosport.com/Motorsport.com.

– Dla mnie jasne jest, że nie możemy całkowicie zaprzestać rozwoju obecnego samochodu – podkreślił.

– Musimy kontynuować prace do końca roku, ale na pewno nie będzie już żadnych ważnych rzeczy, jak na przykład aktualizacja silnika, która pojawiła się w Portugalii. W tym obszarze nie będzie zmian.

– Jeśli chodzi o skrzynię biegów, mamy homologowane wszystkie części i nie możemy wprowadzać kolejnych. Resztę rzeczy staramy się robić teraz po stronie zawieszenia i wagi samochodu, to szczegóły, które będziemy próbowali poprawiać aż do końca roku – kontynuował.

Toyota ujawniła zdjęcia swojego nowego GR Yarisa w maju, podczas gdy testy i prace rozwojowe nad samochodem mają być kontynuowane w tym miesiącu.

Na zdjęciach opublikowanych przez zespół, nowy Yaris charakteryzuje się agresywnym pakietem aerodynamicznym z wybrzuszonymi otworami wentylacyjnymi z boku samochodu, zaprojektowanymi w celu chłodzenia baterii systemu hybrydowego.

– Muszę przyznać, że prezentuje się naprawdę imponująco i myślę, że te boczne otwory sprawiają, że wygląda on naprawdę agresywnie. Ich celem jest chłodzenie akumulatorów jednostki hybrydowej – dodał Latvala.

– Mamy baterie zainstalowane w samochodzie i jesteśmy w stanie uzyskać pewne opinie na ich temat, już z nimi jeździliśmy. Natomiast mamy nadzieję, że przygotujemy właściwy samochód na sezon 2022, gotowy do testów, być może pod koniec lipca – dodał.

Czytaj również:

W miniony weekend, podczas Goodwood Festival of Speed, M-Sport Ford odsłonił Pumę Rally1 na sezon 2022.

Hyundai również opublikował niedawno zdjęcia swojego nowego i20.

Szef Hyundai Motorsport, Andrea Adamo przyznaje, że choć nie mają zbyt wiele do zrobienia w kwestii rozwoju obecnego i20 WRC, zespół będzie miał kilka nowości do zaprezentowania w ten weekend w Rajdzie Estonii.

– Nigdy nie przestajemy rozwijać obecnego samochodu tak długo, jak długo definiujemy obszary, które można poprawić – powiedział Adamo dla Autosport.com/Motorsport.com. – Homologowaliśmy nowe rzeczy pierwszego lipca, które będziemy mieli w Estonii i pod tym względem dotarliśmy już do końca.

– Mamy dwie niezależne ekipy. Jedną dla obecnego samochodu, a drugą w pełni skoncentrowaną na przyszłym roku i ich praca nie koliduje ze sobą – dodał.

Czytaj również:

Polecane video: 

akcje

komentarze

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułFranciszek Krzemień
Następny artykułCzy słonecznik zostanie włączony do funduszu promocji?