A A+ A++

rozwiń

Toyota, Mazda i Subaru ratują silnik spalinowy. Jest umowa

Toyota słynie z rzędowych silników czterocylindrowych o wysokiej mocy oraz sprawności cieplnej. Jednostki benzynowe wykorzystywane w napędach hybrydowych Corolli czy Yarisa produkuje w Polsce.

Mazda jest znana z silników Wankla oraz najnowszej generacji diesli, zachwycających kulturą pracy, mocą i niskim zużyciem paliwa. W przypadku Subaru typowe są silniki typu bokser.

Japońskie firmy nie wierzą w samochody elektryczne?

Japońskie firmy, w przeciwieństwie do europejskich producentów, bardzo chłodno podchodzą do zmiany napędów na elektryczny. Obecnie w Europie oferują po jednym modelu bateryjnym EV i uważają, że różne silniki spalinowe oraz nowoczesne paliwa jak ciekły wodór czy neutralne węglowo benzyny odegrają istotną rolę na drodze do osiągnięcia neutralności klimatycznej. Stąd trójca podpisała umowę, dzięki której na rynek trafi kolejna generacja silników spalinowych o zdecydowanie lepszych osiągach – większej mocy i wyższej wydajności.

Nowe silniki będą mniejsze, mocniejsze i bardziej oszczędne. Zmieni się sposób projektowania nadwozi

Nowe silniki spalinowe będą też mniejsze, a to zrewolucjonizuje sposób projektowania nadwozi. Maska powędruje niżej i wzrośnie efektywność aerodynamiczna, a bardziej opływowe auto ma zużywać mniej paliwa. Prace rozwojowe już trwają i są prowadzone zgodnie z zaostrzającymi się normami emisji spalin. Przy okazji firmy pochwaliły się swoimi osiągnięciami…

czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułMistrzowie Internetu – Dlaczego dziewczyny z bogatych domów są fatalne w łóżku
Następny artykułIndustriada z Górnośląskimi Kolejami Wąskotorowymi już 1 czerwca