W stawce znajdą się cztery japońskie coupe, dwa z WAU, który obecnie wystawia parę Fordów Mustangów dla Chaza Mosterta i Ryana Wooda, oraz dwa z zespołem, który dopiero zostanie ogłoszony.
Toyota, która od wielu lat jest liderem sprzedaży na rynku w Australii, zobowiązała się do pięcioletniego zaangażowania w tę kategorię i będzie ścigać się z Mustangami i Chevroletami Camaro co najmniej do 2030 roku.
W bazie Toyoty w Melbourne już zaczęto przygotowywać nowe Supercars. Samochód nie będzie wyposażony w sześciocylindrowy silnik, który jest montowany w drogowych modelach, ale będzie napędzany jednostką opartą o całkowicie aluminiowy silnik V8 2UR-GSE z czterema wałkami rozrządu.
– W Toyocie zastanawialiśmy się nad pomysłem rywalizacji w Supercars przez ponad 20 lat i teraz, mając odpowiedni samochód, odpowiedni zespół i bardzo silne partnerstwo z Repco Supercars Championship, nadszedł właściwy czas – powiedział Sean Hanley, wiceprezes ds. sprzedaży, marketingu i operacji franczyzowych Toyota Australia Hanley.
– To naprawdę historyczny moment. Nasza marka GR i samochody zostały zbudowane na wiedzy, którą zdobywamy, uczestnicząc w sportach motorowych na najwyższym poziomie, a nasz udział w Supercars Championship umocni to połączenie i da nam możliwość zaprezentowania TOYOTA GAZOO Racing szerokiej publiczności oddanych fanów.
Dyrektor generalny Supercars Shane Howard powiedział, że będzie to niesamowity zaszczyt powitać Toyotę w Repco Supercars Championship w 2026 roku.
– Nie mogło być bardziej odpowiedniego momentu na ogłoszenie tego niż okres poprzedzający Repco Bathurst 1000, naszego najważniejszego wydarzenia, które przyciąga uwagę fanów na całym świecie.
WAU stanie się zespołem homologacyjnym dla Toyoty, podobnie jak Dick Johnson Racing robi to z Fordem, a Triple Eights z Chevroletem. Walkinshaw Group ma już powiązania z Toyotą, przekształcając produkowane w USA pickupy Tundra w samochody z kierownicą po prawej stronie w swojej bazie w Melbourne.
– Ogłoszenie naszej przyszłości z Toyota Australia, która wchodzi do Supercars Championship od 2026 roku, jest zaszczytem i przywilejem dla wszystkich w Walkinshaw Andretti United – powiedział dyrektor zespołu Ryan Walkinshaw.
Aaron Love, Blanchard Racing Team Ford Mustang GT
Autor zdjęcia: Edge Photographics
– Nawiązaliśmy fantastyczną współpracę z Toyota Australia poprzez Walkinshaw Group i z przyjemnością rozszerzamy tę współpracę na Walkinshaw Andretti United – nie możemy się doczekać, aby wspólnie dzielić sukcesy w 2026 roku i w kolejnych latach.
Zaangażowanie Toyoty oznacza, że po raz pierwszy od 2019 roku w serii Supercars pojawi się więcej niż dwóch producentów. Volvo dołączyło do stawki na trzy sezony, od 2014 do 2017 roku, podczas gdy Nissan rywalizował z modelem Altima w latach 2013-2019. Mercedes-Benz również pojawił się w stawce, a Erebus Motorsport ścigał się parą sedanów klasy E w latach 2013-2015.
Toyota jest już zaangażowana w Supercars Championship poprzez swoją serię Toyota GR Cup Australia, która obejmuje 86 samochodów sportowych, a także rywalizuje w Australian Rally Championship z Neal Bates Motorsport.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS