A A+ A++

Corolla z każdą generacją podnosiła poprzeczkę w segmencie aut kompaktowych. Narodziła się w Japonii, ponad 50 lat temu, zdobyła serca klientów w Stanach Zjednoczonych, potem przekonała do siebie Europejczyków, a dziś nowy egzemplarz Corolli sprzedaje się na świecie co 30 sekund. Za ten sukces w dużej mierze odpowiedzialna jest Toyota Corolla Sedan. Zalety limuzyny, która stała się przebojem na całym świecie nie sposób opisać w jednym, krótkim akapicie. Od ponadczasowych linii, przez oszczędne i trwałe silniki, aż po bezpieczeństwo i komfort – Corolla Sedan jak mało który samochód łączy kluczowe walory i dla wielu klientów będzie samochodem w sam raz.

Materiał sponsorowany przez markę Toyota

Ponadczasowy design dla klasyki, czyli Toyota Corolla Sedan

Tradycyjne linie nadwozia i trójbryłowa konstrukcja Corolli Sedan sprawdziły się w praktyce. Dzięki nim każda generacja Corolli nawet po latach jest przyjemna dla oka. Obecny na rynku sedan dwunastej generacji jest elegancki i pod kątem stylu różni się od wersji Hatchback oraz TS Kombi. Przednia część zdradza pokrewieństwo z Toyotą Camry, a tył z wysoko poprowadzoną linią kufra nadaje prestiżowego charakteru. Kompaktowa limuzyna Toyoty znalazła rzeszę odbiorców również dlatego, że pod tym dobrze skrojonym płaszczem od zawsze skrywała jakość i nowoczesne technologie. Corolla Sedan jest wierna tym założeniom również w obecnej generacji.

 Wystarczy spojrzeć na pokaźną listę standardowego wyposażenia najnowszej Corolli Sedan 2023. Bazowa wersja Active w podstawowej cenie oferuje adaptacyjny tempomat (IACC), kamerę cofania, 7-calowy wyświetlacz na tablicy wskaźników, system multimedialny Toyota Smart Connect z 8-calowym, dotykowym ekranem HD i bezprzewodową obsługą Apple CarPlay oraz szereg systemów bezpieczeństwa, które stanowią niezawodne wsparcie dla kierowcy. To m.in. asystent utrzymania pasa ruchu, układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia czy system wykrywania zmęczenia kierowcy.

 Jeszcze więcej elementów wyposażenia zawiera wersja Comfort. Znajdziemy w niej m.in. nawiewy w drugim rzędzie siedzeń, cyfrowe zegary z ekranem o przekątnej 12,3 cala oraz jeszcze większy, bo 10,5-calowy ekran systemu multimedialnego.

 Toyota Corolla Sedan w wersji Style zwraca uwagę 17-calowymi felgami, dodatkowymi, chromowanymi elementami nadwozia i przyciemnianymi szybami tylnymi. Standardowo możemy tu również liczyć na LED-owe reflektory oraz światła tylne, system bezkluczykowego dostępu, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, a także bezprzewodową ładowarkę do smartfona w konsoli centralnej.

Corolla Sedan GR Sport nadaje sportowego ducha kompaktowemu sedanowi Toyoty, który w nowej odsłonie prowadzi się jak nigdy dotąd. Zalety platformy TNGA są tu uzupełnione o styl, który nawiązuje do świata motorsportu, w którym Toyota również nie próżnuje. Wersję GR SPORT wyróżnia lakierowany na czarno dach, felgi aluminiowe GR SPORT, tapicerka przeszyta nitką w kolorach GAZOO Racing, a także szereg akcentów we wnętrzu. Przycisk do uruchamiania silnika zyskał logo GR SPORT gdy wchodzimy do wnętrza, witają nas aluminiowe nakładki progowe, a trójramienna kierownica została obszyta perforowaną skórą.

Na szczycie gamy stoi wersja Executive. Corolla Sedan w topowej odmianie od razu zwraca uwagę 18-calowymi felgami, tapicerką materiałową z elementami skóry, wyświetlaczem HUD na przedniej szybie i podgrzewanymi skrajnymi siedzeniami tylnej kanapy. Portfolio systemów bezpieczeństwa jest w tej wersji uzupełnione o system ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu, system monitorowania martwego pola w lusterkach, a także asystenta bezpiecznego wysiadania z pojazdu, którego zadaniem jest ostrzeganie przed możliwą kolizją z nadjeżdżającym samochodem czy rowerzystą w czasie otwierania drzwi.

Dowiedz się więcej o Corolli Sedan >>> https://www.toyotapl.com/new-cars/nowa-corolla-sedan

Corolla Sedan – połączenie tradycji z nowoczesnością

Renoma Corolli nie wzięła się znikąd. W 1968 roku, gdy w Japonii wytwarzany był model pierwszej generacji, fabryka w mieście Takaoka została rozbudowana i zmodernizowana, by podnieść standardy produkcji. Zakład był supernowoczesny, a wiele rozwiązań było sterowanych komputerowo. 55 lat później, Toyota Corolla Sedan nadal powstaje dzięki najnowocześniejszym technologiom, a najwyższe standardy w fabrykach pozwalają wytwarzać samochody trwałe i niezawodne. Dobrze, że Toyota jest wierna tym tradycjom!

Podobnie, jak przed laty, Corolla Sedan również dziś wyróżnia się na tle konkurentów oszczędnymi i dynamicznymi silnikami, a wnętrze oferuje przestrzeń dla kompletu pasażerów. Mierzący 4 630 mm samochód ma 2700 mm rozstawu osi. To wartość dokładnie taka sama, jak w Toyocie Avensis ostatniej generacji. Nic dziwnego, że Corolla w wersji sedan tak dobrze sprawdza się w roli auta rodzinnego. Bagażnik ma pojemność 471 litrów, a średnie zużycie paliwa wariantu 1.8 Hybrid 140 KM wynosi od 4,4 l/100 km. Takim wynikiem może pochwalić się Toyota Corolla Sedan Hybrid, ale pozostałe wersje również nie zawodzą w kwestii spalania. W gamie obecny jest bowiem wolnossący benzynowy silnik 1.5 VVT-i, dostępne w wersji z 6-biegową skrzynią manualną lub z automatyczną przekładnią Multidrive S. Średnie spalanie w tych wariantach to odpowiednio od 5,7 l/100 km i od 6,0 l/100 km.

Bezpieczeństwo i komfort jazdy na najwyższym poziomie

 Jakie zalety ma nadwozie typu sedan? Chodzi w nim przede wszystkim o styl i wygodę. Weźmy pod lupę to drugie. Co sprawia, że Corolla Sedan jest tak wygodna? Przede wszystkim – komfortowo zestrojone zawieszenie. Układ jezdny Toyoty jest opracowany z myślą o wygodzie, a platforma TNGA pozwoliła opracować wyjątkowo zgrabny kompromis między pewnym prowadzeniem a tłumieniem nierówności. Zawieszenie Corolli sprawdza się nawet na brukowanych, miejskich uliczkach czy dziurawych arteriach, które po każdej zimie zyskują kolejne łaty.

Kolejną kwestią jest trójbryłowe nadwozie z oddzielonym bagażnikiem. To jedna z kluczowych zalet aut typu sedan – gdy otworzymy bagażnik, gorące (lub zimne) powietrze nie trafia do przedziału pasażerskiego. W odróżnieniu od hatchbacków, czy kombi, kufer jest oddzielony od kabiny, a jego klapa nie unosi się razem z szybą. Dzięki temu pasażerowie podróżujący z tyłu mogą cieszyć się również lepszym wyciszeniem. Wiedzieliście, że w 5-drzwiowych autach wiele hałasu podczas jazdy dobiega właśnie z bagażnika?

 Wszystkimi walorami Corolli Sedan można cieszyć się ze spokojem ducha. To zasługa systemu Toyota T-Mate, bezpieczeństwa na najwyższym poziomie, a wynika ono zarówno z solidnej, gruntownie przetestowanej konstrukcji auta, jak i z mnogości systemów wspomagających kierowcę podczas jazdy. Nad bezpieczeństwem, już w podstawowej wersji wyposażenia czuwa m.in. układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia, który wykrywa pieszych i rowerzystów. Kierowca Toyoty Corolli Sedan w wersji Active ma również do dyspozycji adaptacyjny tempomat, który w trasie sam utrzymuje odpowiedni odstęp od poprzedzającego auta. Wśród opcjonalnie dostępnych układów, Corolla Sedan 2023 może się pochwalić również systemem monitorującym martwe pole w lusterkach czy układem RCTAB, który ułatwia bezpieczne wyjeżdżanie z miejsc parkingowych. Ostrzega on bowiem o ruchu poprzecznym z tyłu auta i w razie konieczności potrafi zahamować, by uniknąć kolizji. Sięga znacznie dalej niż kamera cofania, swoją drogą, należąca do standardowego wyposażenia każdej Corolli z rocznika 2023.


Toyota Corolla Sedan - czym wyróżnia się na rynku ten klasyczny sedan?

Niezawodność i trwałość w każdych warunkach

 Na świecie co 30 sekund, a w Polsce co 30 minut. Tak często sprzedawała się Corolla w 2021 roku. Kompakt niemal od momentu premiery zajmuje szczyty list przebojów, a zaufaniem darzą go zarówno klienci prywatni, jak i przedsiębiorcy. W 2022 roku, Corolla ponownie została najczęściej rejestrowanym w Polsce nowym autem osobowym. Skąd bierze się ten popyt? Zalety samego auta to nie wszystko. Tu ważna jest również niezawodność i trwałość, a każdy wie, że w tych kwestiach Toyota przoduje już długie dekady.

 Trwałość i zdolność do pokonywania setek tysięcy kilometrów jest oczywiście ważna sama w sobie, ale oprócz oczywistych korzyści i możliwością cieszenia się spokojem ducha przed długie lata, ma ona również wpływ na wartość rezydualną. Utrzymanie wartości w przypadku aut Toyoty jest znakomite – oznacza to, że decydując się na Toyotę, przy odsprzedaży po kilku latach i tak odzyskamy znaczną część jej wartości. Popyt na Toyoty z drugiej ręki jest ogromny, a Corolla Sedan nie jest tu żadnym wyjątkiem.

Toyota Corolla Sedan – najlepszy wybór dla miłośników klasycznych sedanów

 Jest mnóstwo cech, którymi Toyota Corolla Sedan wyróżnia się na tle konkurencji. Platforma TNGA, która stanowi bazę dla większości nowych modeli marki, sprawdza się doskonale. Wnętrze jest przestronne, środek ciężkości położony jest nisko, a prowadzenie potrafi wywołać uśmiech nawet jeśli dynamiczna jazda zupełnie nas nie interesuje. Komfort i bezpieczeństwo są tu zasługą najnowocześniejszych technologii, a komplet zalet wieńczą oszczędne układy napędowe, w tym hybryda piątej generacji, która po liftingu pojawiła się pod maską kompaktowej limuzyny. Ogromne doświadczenie Toyoty procentuje i to nie tylko w kwestii produkcji zelektryfikowanych układów napędowych. Corolla Sedan, podobnie jak jej poprzednicy, po prostu wyznacza nowe standardy w swoim segmencie.

Materiał sponsorowany przez markę Toyota

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułKobyłka – Wybory Ławników Sądowych
Następny artykułIga Świątek awansowała do ćwierćfinału French Open!