A A+ A++

Toyota preferuje małe, ale częste aktualizacje modelu Corolla. Teraz nadchodzi bardziej kompleksowy liftingu, który obejmie rok modelowy 2023 we wszystkich wariantach nadwozia rynkowego bestsellera. Modernizacja obejmie wszystkie wersje nadwoziowe. Tym razem działania odświeżające obejmują również zmiany konstrukcyjne. I tak wzór siatki wlotu powietrza w przednim zderzaku, które w standardowej Corolli wyglądają nieco inaczej niż w modelu GR Sport, w obu przypadkach zyskają nowy wygląd. Warianty hatchback i Touring Sport otrzymują nowe reflektory Bi-LED, które w wyższych wersjach wyposażeniowych są połączone z adaptacyjnym systemem wspomagania świateł drogowych. Projektanci Toyoty przeprojektowali również obwódki świateł przeciwmgielnych i obręcze kół ze stopu. Dostępne są również trzy nowe odcienie kolorystyczne: niebieski Juniper Blue, zielony Midnight Teal Green oraz klasyczny szary Metallic Grey. GR Sport otrzyma nowy wzór felg i inaczej wyprofilowany przedni zderzak.

mat. prasowe

We wnętrzu nowe kolory, wykończenia i wytłaczane wzory na tapicerce i innych elementach mają nadać kokpitowi Corolli bardziej nowoczesny charakter. Fotele w modelu Sport mają charakterystyczny wzór, w tym logo GR na zagłówkach. We wszystkich wersjach Corolli system informacyjno-rozrywkowy jest wyposażony w ekran dotykowy o przekątnej 10,5 cala, a wyświetlacz wskaźników jest większy: od średniego poziomu wyposażenia ma przekątną 12,3 cala.

Czytaj więcej

Toyota Aygo X

mat. prasowe

Toyota robi też duży krok naprzód w napędach hybrydowych. W Corolli pojawi się hybryda piątej generacji. Akumulator litowo-jonowy będzie jeszcze bardziej wydajny, a przy tym bardziej kompaktowy i lżejszy. Moc silnika o pojemności 1,8 litra wzrosła ze 122 do 140 KM. Jednocześnie Japończykom udało się skrócić czas przejazdu od zera do stu sekund z 10,9 do 9,2 sekundy, przy jednoczesnym utrzymaniu emisji CO2 na stałym poziomie 102 g/km. W wersji hybrydowej o pojemności 2,0 litra moc układu wzrasta ze 184 do 196 KM. Spada natomiast poziom emisji dwutlenku węgla (o trzy do 107 g/km) oraz sprintu do setki z 7,9 do 7,5 sekundy. Wszystkie dane dotyczą modelu Corolla z nadwoziem typu hatchback.

mat. prasowe

Toyota rozszerzyła swoją dobrze znaną technologię Safety Sense w nowej Corolli o pakiet T-Mate. Obejmuje to m.in. system, który zapobiega kolizjom na skrzyżowaniach i automatycznie zmienia kierunek jazdy, jeśli samochód grozi zderzeniem z nadjeżdżającymi pojazdami. No … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułPhilippines orders news site Rappler to shut down, founder Maria Ressa says
Następny artykułLow-code po polsku