A A+ A++

– Japoński producent spodziewa się, że 6. runda Długodystansowych Mistrzostw Świata na Circuit of the Americas w Stanach Zjednoczonych będzie dla nich jedną z najtrudniejszych w tym sezonie i to pomimo ogromnych problemów na początku roku.

David Floury, dyrektor techniczny Toyota Gazoo Racing Europe uważa, że charakterystyka toru w Texasie oraz zwiększony balans osiągów po 6 Hours of Sao Paulo sprawią, że konkurencyjność GR010 Hybrid wyraźnie spadnie na tle rywali.

– To nie jest dla nas najlepszy tor i biorą pod uwagę to o czym nie mogę mówić [Balance of Performance], będzie to trudny weekend – powiedział.

Floury nie mógł odnieść się do balansu osiągów, który znacząco spowolni Toyotę, ponieważ przepisy sportowe surowo zabraniają producentom, zespołom i kierowcom publicznego wypowiadania się na jego temat. Zespół otrzymał już za to 10 000 euro kary.

Pod koniec lipca wszyscy producenci Hypercar z wyjątkiem Alpine wzięli udział w oficjalnych testach na COTA. Jak zaznaczał na początku tygodnia Robert Kubica, tor przeszedł od tego czasu nieco zmian, co wpłynie na osiągi samochodów.

Czytaj dalej:

– Nasze tempo na pojedynczym okrążeniu nie było najgorsze, ale nie wyglądaliśmy równie dobrze na przestrzeni całego stintu – mówił Sebastien Buemi z załogi numer 8. – Zaczynając weekend, spodziewamy się, że będziemy zbyt wolni, aby walczyć o zwycięstwo. Mam przeczucie, że będziemy trochę za chłopakami z przodu, a będą to Ferrari i Porsche.

Po pięciu rundach, w tym podwójnie punktowanym Le Mans, Toyota zajmuje trzecie oraz piąte miejsce w klasyfikacji kierowców oraz drugie w mistrzostwach konstruktorów. #7 Toyota GR wywalczyła zwycięstwo na Imoli, a siostrzana załoga #8 na Interlagos.

Piątkowe treningi pokazały, że z tempem kwalifikacyjnym również nie jest najlepiej. W FP1 Toyota z trudem przebiła się do pierwszej dziesiątki, zajmując dopiero dziesiąte i piętnaste miejsce. W FP2 ich wyniki wyglądały nieco lepiej. Podczas popołudniowej sesji oba samochody uzyskały czas dający miejsce w pierwszej dziesiątce, czego nie udało się osiągnąć trzem załogom Porsche, w tym dwóm fabrycznym. 

Po Stanach Zjednoczonych WEC przeniesie się do Japonii, a Toyotę czeka domowa runda. Ich passa przed własną publicznością jest niesamowita. Toyota Gazoo Racing wywalczyła dublet w każdym wyścigu 6 Hours of Fuji od 2017 roku. W całej historii Długodystansowych Mistrzostw Świata Toyota nie wygrała tylko raz.

wyniki treningów:

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułTramnitz po raz pierwszy
Następny artykułWieluń: otwarcie wystawy „Sakralia z kościołów ziemi wieluńskiej w tym ze zbombardowanej fary” (zdjęcia)