Suzuki Jimny, Toyota C-HR a może Volkswagen Tiguan lub Skoda Kamiq? Lepiej jednak nowy Hyundai Tucson? Który samochód wybrać, żeby szybko nie taniał? Specjaliści firmy Info-Ekspert pod rękę z Instytutem Samar przygotowali prognozy wartości rezydualnych dla 20 modeli dostępnych na polskim rynku w 2020 roku. Na potrzeby obliczeń założono 5 lat eksploatacji i roczny przebieg na poziomie 15 tys. km. Pod uwagę brano średnią wartość ze wszystkich oferowanych konfiguracji danego modelu.
Żeby samochód szybko nie taniał
Trzeba wiedzieć, że wartość samochodu spada już od momentu, w którym wyjedzie on z salonu. Nowe auto najwięcej traci na wartości w ciągu 3-4 pierwszych lat eksploatacji – powinni to zapamiętać jako wskazówkę zarówno kupujący (wybieraj trzy- lub czterolatki), jak i ci którzy chcą sprzedać młode auto (nie śpiesz się, poczekaj rok lub dwa, bo teraz stracisz). Dlatego przy wyborze nowych czterech kółek warto pomyśleć o jego wartości rezydualnej (RV), czyli sumie, za którą można je sprzedać po kilku latach użytkowania. Im ona wyższa, tym niższa utrata wartości, czyli auto mniej będzie nas kosztować w całkowitym rozrachunku.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS