Toyota bZ4X Concept – elektryczne wejście
20.04.2021r. 19:30
www.cire.pl | Obserwuj nas na twitter.com/cire_pl
Na salonie samochodowym w Szanghaju Toyota przedstawiła studyjny model bZ4X. To średniej wielkości SUV z napędem elektrycznym, zapowiadający produkcyjną wersję auta, które wejdzie do sprzedaży w 2022 r. i będzie konkurentem dla Volkswagena ID.4 oraz Nissana Ariya. Co ciekawe, to pierwsza z gamy 15 elektrycznych Toyot, jakie mają trafić na rynek do 2025 r.
Litery “bZ” w nazwie modelu odnoszą się do programu “Beyond Zero” związanego z promowaniem przez markę motoryzacji o zerowej emisji spalin. Po jego najnowszej aktualizacji zaprezentowanej w Szanghaju, wiemy że na rynek do 2025 r. ma trafić w sumie aż 15 modeli z napędem elektrycznym w tym siedem z linii bZ.
Nowy bZ4X został zaprojektowany we współpracy z Subaru i bazuje na elektrycznej platformie e-TNGA stworzonej z myślą o samochodach zasilanych właśnie prądem. Pod względem wymiarów nadwozia jest zbliżony do Toyoty RAV4 (częściowo potwierdza to “4” w nazwie, “X” z kolei oznacza crossovera). Dzięki jednak większemu rozstawowi osi i krótszym zwisom zaoferuje znacznie przestronniejsze wnętrze, zwłaszcza na tylnej kanapie, gdzie miejsca jest nawet więcej niż w sedanach klasy średniej wyższej,. To z kolei potwierdza, że bZ4X będzie pozycjonowany w segmencie, w którym już oferowane są takie modele jak Skoda Enyaq czy Volkswagen ID.4.
Stylistyka nadwozia z pewnością może być jedną zalet modelu. Wyrazista i surowa z ostrymi przetłoczeniami wpisuje się w modny rynkowy trend. Z przodu uwagę zwracają wąskie ledowe reflektory i brak klasycznego grilla. Zamiast niego mamy zgrabny panel, pod którym umieszczono zestaw czujników. Na dachu umieszczono panele fotowoltaiczne, które mają dostarczać dodatkowej energii do zasilania urządzeń pokładowych. Duży prześwit i osłony podwozia sugerują offroadowe zdolności modelu.
W salonach sprzedaży Toyota bZ4X ma pojawić się w połowie 2022 r. Ceny oczywiście jeszcze nie są znane, choć poziom startowy zaczynający się od około 200 tys. zł. wydaje się być realny. Warto dodać, że do 2025 r. japońska marka chce mieć w swojej ofercie ponad 70 zelektryfikowanych modeli, w tym 15 czysto elektrycznych.
Źródło: auto-swiat.pl
ELEKTROMOBILNOŚĆ – branża w której dzieje się teraz najwięcej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS