Audi czeka przełom. Kolejne A3 będzie elektryczne, a ostatni nowy silnik spalinowy zadebiutuje w 2026 roku.
Na konferencji Fundacji Neutralności Klimatycznej w Berlinie Markus Duesmann, szef Audi poinformował, że za cztery lata ruszy produkcja ostatniego, zupełnie nowego modelu silnika spalinowego. Od 2026 roku Audi będzie wprowadzać nowe samochody napędzane wyłącznie energią elektryczną. W ramach strategicznej reorganizacji Audi przyspiesza przejście na e-mobilność. Wszystko wskazuje na to, że producent będzie stopniowo wycofywał się z produkcji silnika spalinowego do 2033 roku. Najpóźniej od 2050 roku Audi powinno być neutralne pod względem emisji dwutlenku węgla.
CZYTAJ TAKŻE: Audi A6 e-tron concept: Elektryfikacji ciąg dalszy
Dokładna data zakończenia produkcji silnika spalinowego będzie zależała od klientów i przepisów. Przewiduje się, że w Chinach popyt na jednostki spalinowe utrzyma się do 2033 r. Z tego powodu Audi zaopatrzy rynek chiński modelami z lokalnej produkcji. Jednocześnie Audi znacznie rozszerzy swoją ofertę modeli w pełni elektrycznych. Na 2023 r. Audi zapowiedziało model A6 E-Tron, który początkowo będzie oferowany równolegle z obecnym A6 (generacja C8) i jego następcą (C9) z silnikami benzynowymi, wysokoprężnymi i hybrydowymi. Po C9 (debiut w 2025 roku, koniec produkcji 2032/33), A6 będzie dostępne już wyłącznie w wersji elektrycznej. Mimo tych planów Audi chce włożyć sporo energii i środków w opracowanie nowych silników spalinowych. Istniejące generacje jednostek będą ulepszane. Jak mówi Duesmann: „Ostatni silnik spalinowy Audi będzie najlepszym, jaki kiedykolwiek zbudowaliśmy”.
Wraz z nowymi modelami E-Tron GT, Q4 E-Tron i Q4 Sportback E-Tron, już w 2021 roku Audi wprowadzi na rynek więcej samochodów elektrycznych niż spalinowych. Do 2025 roku marka chce mieć w ofercie ponad 20 e-modeli. Następca kompaktowego A3 (od 2027 roku) będzie też już wyłącznie autem czysto elektrycznym. Następcy aktualnego A4 można się spodziewać w 2023 roku. I to też będzie model, który ostatni raz pojawi się z silnikiem spalinowym.
Najmniejsze Audi, model A1, który zostało wprowadzone na rynek w 2018 roku będzie produkowane przypuszczalnie do 2025 roku i nie będzie miał następcy. Wskazują na to nie tylko przecieki płynące z Audi, ale i coraz niższa sprzedaż tego modelu. Nieco lepiej wygląda sytuacja modelu Q2, którego następca powinien pojawić się za dwa lata. W 2020 roku mały SUV sprzedał się prawie dwa razy lepiej niż Audi A1. Również Audi TT nie doczeka się następcy. Za to pojawi się nowy R8 (2022 r.), ale raczej jako model w pełni elektryczny, a nie, jak podejrzewano, hybryd … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS