Total War: Warhammer 3 otrzymał hotfix, który jednak wprowadza tak zaskakująco wielką liczbę zmian, że wypada uznać go za pełnoprawny patch.
Źródło fot. Creative Assembly / Sega.
i
Wygląda na to, że studio Creative Assembly bardzo się stara, by odzyskać zaufanie graczy. Po świetnym przyjęciu zapowiedzi zmian w Faraonie i dodatku Thrones of Decay twórcy Total War: Warhammer 3 zachwycili graczy ogromnym „hotfixem”.
W zasadzie można się zastanawiać, czy nazwanie tak najnowszej aktualizacji gry jest zasadne. Hotfix 5.0.3 ma bowiem listę zmian, przy której niektóre pełnoprawne uaktualnienia innych gier wyglądają bardzo skromnie. Nie umknęło to uwadze graczy, którzy wyraźnie docenili starania Creative Assembly (via serwis Reddit).
Przede wszystkim aktualizacja wprowadza mnóstwo zmian w balansie rozgrywki oraz w systemie Age of Reckoning (Wiek rozliczenia). Chodzi o nową mechanikę związaną z krasnoludzkimi urazami, którą dodano do gry w kwietniu. Deweloperzy chcieli, żeby skalowała się ona nieco mniej gwałtownie, a jednocześnie nadal dostarczała ciekawego wyzwania.
W tym celu wprowadzono sporo poprawek, takich jak „zdefiniowanie” celów uraz przez sąsiedztwo (przy czym możliwe są dalsze zmiany tego elementu) oraz znaczne zmniejszenie liczby zyskiwanych uraz. Przy czym pulę tych ostatnich na początku rozgrywki nieco powiększono oraz zmodyfikowano jednostkę Grudge Settlers.
Ciepło przyjętą zmianą jest także skurczenie lodowych wyrmów (Frost Wyrms) i dostosowanie ich statystyk. Nawet to pierwsze nie jest tylko kosmetyczną modyfikacją: ta jednostka „średniego” poziomu dorównywała bowiem rozmiarem najsilniejszym monstrom, przez co była ona bardziej „krucha” niz powinna (bo była większym celem). Dodatkowo wzmocniono jej pancerz oraz skuteczność w walce przeciwko dużym wrogom.
Same te zmiany sprawiają, że trudno traktować wersję 5.0.3 jako hotfix. A to tylko część nowości wprowadzoncyh w łatce. Aktualizacja wdraża też kilkadziesiąt poprawek błędów. Przede wszystkim naprawiono bug związany z utratą wiatrów magii (Winds of Magic) po użyciu opcji „Channel Magic!”. Dla wielu graczy to jedna z najważniejszych zmian – ale wciąż nie ostatnia.
Jeszcze dłuższa jest bowiem lista zmian w balansie walki. Najwięcej poprawiono w armii krasnoludów, ale modyfikacje wprowadzono także w siłach Imperium i Chaosu. Pełną listę zmian znajdziecie w ogłoszeniu twórców opublikowanym na Steamie oraz oficjalnym forum studia Creative Assembly.
- Recenzja gry Total War: Warhammer 3 – wojna się nie zmienia
Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).
więcej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS