Na informację o możliwości rozbudowy torów do Piaseczna i utworzenia linii pasażerskiej do Konstancina-Jeziorny jeszcze trochę poczekamy.
Zgodnie z przetargiem i wcześniejszymi zapowiedziami, studium wykonalności dla projektu rozbudowy torów aglomeracyjnych do Piaseczna wraz z odnogą do Konstancina-Jeziorny miało być gotowe do końca września br. Na ten dokument czeka wiele podmiotów, w tym samorządy. Decyzja o rozbudowie torów do Piaseczna, a nawet Czachówka, wraz z odnogą z Nowej Iwicznej do Konstancina-Jeziorny ma bowiem związek z wieloma lokalnymi inwestycjami, głównie drogowymi. W Piasecznie na przykład ze względu na te ciągle mgliste plany nie udało się zbudować P&R na ul. Towarowej. PKP PLK nie chciało bowiem uzgodnić projektu, bez wiedzy o tym, że być może trzeba zabezpieczyć teren pod realizację większej liczby torów na linii Piaseczno – Warszawa. W tej sytuacji wszystko, co mogła zrobić gmina, to utwardzić drogę i wymalować miejsca postojowe. Mieszkańcy mają więc do dyspozycji drogę bez chodnika, ścieżki rowerowej, odwodnienia i oświetlenia, a przy okazji przepadło 1,5 mln zł dotacji na budowę P&R przy dworcu.
W związku z tym, że mija termin w którym studium wykonalności powinno być gotowe, zapytaliśmy PKP PLK czy dokument jest gotowy i co z niego wynika.
– Zakończenie prac nad studium wykonalności dla linii do Piaseczna i Konstancina-Jeziorny planowane jest w pierwszym kwartale przyszłego roku – poinformował nas rzecznik PKP PLK Karol Jakubowski. – Zmiana terminu wynika z rozszerzenia zakresu analiz o dodatkowy odcinek od Warszawy Al. Jerozolimskich do Odolan. Pozwoli to na opracowanie optymalnego wariantu inwestycji.
Dokument, w ramach którego były prowadzone konsultacje m.in. w sprawie likwidacji 10 przejazdów kolejowych, które w większości miałyby zastąpić wiadukty, ma dać odpowiedź na pytanie o to, czy inwestycja ta jest w ogóle możliwa do realizacji a także czy jest zasadna, przede wszystkim ze względu na koszty.
Tymczasem w wielu dyskusjach budowę połączenia z Konstancinem-Jeziorną, a przede wszystkim rozbudowę torów do Piaseczna traktuje się już jako plan, który będzie realizowany i to w niedalekiej przyszłości. Czy tak się rzeczywiście stanie? Nawet jeśli werdykt w studium wykonalności da zielone światło dla tej inwestycji, jeszcze trzeba będzie znaleźć środki na jej realizację. A wcześniej wykonać projekt wraz z wszystkimi uzgodnieniami.
Czytaj również: Więcej połączeń PKP Intercity bezpośrednio z Piaseczna
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS