Urząd miasta rozstrzygnął przetarg na budowę Toru Rowerowego w Zielonej Górze. Inwestycja będzie kosztowała 2.018.430,00 zł.
Budowa toru rowerowego na Kaczym Dole
W sierpniu urząd miasta ogłosił po raz drugi przetarg dotyczący budowy toru rowerowego na Kaczym Dole. W przypadku pierwszego przetargu nie było chętnych do realizacji tej inwestycji. W ramach drugiego przetargu zgłosiła się tylko jedna firma, która za realizację inwestycji zaproponowała nieco ponad 2 mln zł. W dokumentach przetargowych zamieszczono informację, że urząd miasta zamierzał na ten cel przeznaczyć 460 tys. zł. (zobacz: Informacja o kwocie), choć prezydent zastrzegał, że kwoty te mogą odbiegać od realnych szacowanych przez urząd kwot. – To jest kwota, którą my pokazywaliśmy, że chcemy wydać, a nie wynikająca z kosztorysu. Dość często prowadzimy taką politykę, aby wykonawcy nie dostosowywali się do kwoty, którą my oferujemy. Taką politykę prowadzimy. Nie zawsze pokazujemy całość środków finansowych, które mamy – mówił podczas z jednej konferencji prezydent miasta Janusz Kubicki (czytaj więcej: Kwoty do realizacji inwestycji).
Tor rowerowy i inne atrakcje
Jak czytamy w dokumentach przetargowych długość toru mierzona po jego wewnętrznej krawędzi wynosić będzie 66,42 m. Szerokość toru mierzona po prostych oraz łukach, pomiędzy jego wewnętrzną i zewnętrzną krawędzią wyniesie 5,35 m. Proste odcinki toru mają być względem siebie równoległe. Tor będzie miał nawierzchnię z miału granitowego oraz bentonitu.
Tor rowerowy
Wytyczne ogólne
Podstawowe parametry toru :
Ilość torów: 4
Długość toru w osi nr 1: 70,54 m
Długość toru po obwodzie wew.: 66,42 m
Szerokość prosta/łuk: 5,25 m/5,25 m
Promień wewnętrzny: 5,0 m
Promień zewnętrzny: 10,25 m
Długość prostej: 17,50 m
Gabaryt (dł. x szer.) : 38,16 x 20,66 m
Powierzchnia toru: 435,3 m2
– pole startowe 10,8 m2
– nawierzchnia z miału 424,5 m2
Geometria toru
Zaprojektowano budowę toru rowerowego – długość toru mierzona po jego wewnętrznej krawędzi wynosić będzie 66,42m. Szerokość toru mierzona na prostych oraz łukach, pomiędzy jego wewnętrzną i zewnętrzną krawędzią – 5,25m. Proste odcinki toru łączące oba łuki powinny być względem siebie równoległe. Szerokość toru mierzona na szczytach łuków nie powinna być mniejsza niż na prostych. Na prostych zaprojektowano spadek poprzeczny do wnętrza toru wynoszący 2,0%, natomiast na łukach 14% (8°).Źródło: materiały przetargowe Urzędu Miasta
W planach jest remont powierzchni do koszykówki, a także naprawę zestawów do gry w koszykówkę, tj. tablic i słupów. Uzupełniane będą także brakujące siarki łańcuchowe na obręczach koszy. W ramach inwestycji pojawi się ławki parkowe z oparciem, dwa kosze na odpady oraz 2 stojaki na rowery. Na skarpie pojawią się „trybuny” złożone z sześciu ławek z oparciem. Pojawią się także trzy ławki huśtawki (podobne do tych znajdujących się na pl. Pocztowym), a także trejaże. Ma być m.in. ławka z rowerkiem, podwójna ławka z młynkiem, ścieżka z poręczami i ruchomymi stopniami, stoły do tenisa stołowego, leżaki i tzw. ławki młodzieżowe. Na skarpach mają pojawić się zjeżdżalnie. Ma także pojawić się wiata, ale z opisu zamieszczonego w dokumentacji wynika, że będzie to element zamykany, ma mieć drzwi z zamkiem lub skoblem (zdjęcie znajdziecie poniżej), a nie miejsce, w którym mieszkańcy będą mogli siedzieć i odpoczywać. Planowane jest także wykonanie trawników. Zaprojektowano utworzenie terenów zielonych o powierzchni ok. 1370 mkw. Ma też pojawić się monitoring.
Poniżej znajdziecie zdjęcia poglądowe, zamieszczone w dokumentach przetargowych, które pokazują jak mniej więcej mają wyglądać niektóre zaplanowane elementy.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS