A A+ A++

Każdego roku Euromonitor International identyfikuje dziesięć najszybciej rozwijających się i szybko zmieniających się trendów, które powinny zyskać na znaczeniu. Trendy te wskazują na zmieniające się wartości konsumentów i ich zachowania, a to często powoduje trudności w firmach na całym świecie. Więcej informacji na temat trendów konsumenckich można znaleźć pod tym linkiem, natomiast ten artykuł koncentruje się na trzech najważniejszych z nich: rozważni i oszczędni (thoughtful thrifters), przestrzeń do pracy po nowemu (workplaces in new spaces) i obsesja bezpieczeństwa (safety obsessed).

Ukierunkowanie na mentalność recesyjną

Większość konsumentów rozwinęła w 2020 r. postawę, którą można określić jako „rozważni i oszczędni”. W 2020 r. globalny dochód rozporządzalny zmniejszył się o 4 proc., podczas gdy w Polsce spadek ten wyniósł mniej niż 1 proc. Niemniej jednak konsumenci na całym świecie reagowali na globalne spowolnienie gospodarcze i odpowiednio dostosowywali swoje wzorce wydatków, głównie poprzez ograniczanie wydatków na dobra dyskrecjonalne.

Recesyjna mentalność, czyli priorytetowe traktowanie dóbr oferujących najlepszą wartość przy najniższych kosztach i największej wygodzie, a także powstrzymywanie się od zakupu dóbr nieistotnych lub o dużym budżecie, została wzmocniona rosnącą preferencją do oszczędzania.


Globalne nawyki dotyczące przyszłych wydatków i preferencje zakupowe. Euromonitor International Lifestyles Survey 2020

W międzyczasie sektor korporacyjny dostosowuje się, stawiając na bardziej przystępne cenowo oferty. Wyobrażenie sobie na nowo wynajmu, odsprzedaży, wkładu i przerabiania modeli biznesowych z marketingiem opartym na przystępności cenowej i zrównoważonym rozwoju staje się nową normą. Supermarkety takie jak ReTuna (Eskilstuna, Szwecja) będą stawały się coraz bardziej popularne nie tylko w krajach Europy Północnej, ale także na całym świecie. ReTuna jest pierwszym na świecie centrum handlowym typu second-hand-only, które prezentuje odsprzedaż jako atrakcyjne doświadczenie zakupowe.

W najbliższym czasie spodziewane jest umocnienie się trendu recesyjnego myślenia. W związku z tym, że w trudnej sytuacj … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułBędą trzy wesela. Zdradziła szczegóły
Następny artykułPrzedsiębiorców czekają niekorzystne zmiany w zakresie składek ZUS