Wśród konsumentów dominują głównie kobiety, osoby powyżej 35. roku życia, z wyższym wykształceniem i mieszkańcy największych miast. Rosnące perspektywy rynku dostrzega także firma doradcza PwC. Według jej analiz w 2026 r. wartość brutto polskiego rynku handlu e-commerce wyniesie 162 mld zł, co oznacza średnioroczny wzrost o 12 proc. (wartość polskiego rynku e-commerce w pandemicznym roku 2020 przekroczyła 100 mld zł).
W jakim kierunku będzie rozwijać się handel w sieci? Postanowiliśmy zapytać o to laureatki konkursu „Kobieta e-Commerce 2022”, którego organizatorem jest fundacja Kobiety e-biznesu. To jedyny w Polsce konkurs adresowany do kobiet aktywnych w biznesie cyfrowym.
Trend e-commerce: Zdrowe miejsce pracy
Joanna Jezior-Sojka – zwyciężczyni konkursu w kategorii „Najlepszy start-up w e-commerce”. Prezeska i założycielka sklepu internetowego oferującego ergonomiczne fotele i krzesła do pracy. Sklep stworzyła z misją szerzenia świadomości, jak ważne dla naszego zdrowia jest korzystanie z rozwiązań najlepszych dla naszego kręgosłupa.
Pandemia miała ogromny wpływ na rozwój e-commerce we wszystkich branżach, również w obszarze organizacji domowych miejsc pracy. Był to oczywiście wynik sytuacji, w której pracownicy „utknęli” w swoich mieszkaniach w czasie lockdownu w 2020 r., a w konsekwencji wielu z nich zmuszonych było do samodzielnego wyposażenia domowego biura.
Okazało się, że wiele osób pracuje w domu, wykorzystując tymczasowe rozwiązania, które w założeniu nie są przeznaczone do wielogodzinnej pracy. Internet obiegły wówczas zabawne zdjęcia pracowników pracujących przy desce do prasowania, w łóżku, na dywanie czy w wannie. Zabawne były tylko z pozoru, bo dość szybko okazało się, że praca w trybie home office zostaje z nami na dłużej, a do tego potrzebujemy po pierwsze: swojego miejsca pracy w domu, a po drugie musimy zadbać o wygodę i zdrowie.
To czas ogromnej zmiany świadomości ludzi, jeżeli chodzi o zdrowe miejsce pracy i ten trend będzie nam nadal towarzyszył w najbliższym okresie. I taką widzę też przyszłość w mojej branży: edukacja i wspieranie osób pracujących długie godziny w trybie siedzącym. Uświadamianie, że siedzieć można aktywnie i że to ma kolosalne znaczenie dla naszego zdrowia oraz efektywności. Wprowadzenie biurowych rozwiązań do domowych przestrzeni wiąże się również z dbałością o estetykę. A ergonomia i design pięknie się łączą. Mamy ogromne możliwości wyboru kolorów i rodzajów tkanin, ale wyzwaniem dla klientów staje się dokonanie wyboru w internecie.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS